Logitech Harmony Elite Remote och Google

Här kommer lite frågor till folk som använder Logitech Harmony Elite Remote och Google home.

Använder ni den idag om ni köpte den tex förra året?

Vad funkar bra med den?

Vad funkar dåligt?

Hej

Jag har en elite controller med hub. Borde vara typ ett år sedan jag köpte den.

Jag nyttjar den ungefär lika mycket idag som vid köp. Riktigt trevligt då man kan använda den till alla enheter och aldrig behöver tänka på att byta kontroll.

Sen tycker jag de bästa är att, allt jag får in i den i sin tur går att nyttja för automation.

Har kopplat den mot Alexa vilket gör att jag kan bygga scenarios samt röststyra enheter som annars aldrig skulle gått att få in! Jag har exempelvis Telias ip-tv med deras box, och kan byta kanal/styra den med Alexa, ett annat exempel är att jag kan styra AppleTVn med Alexa.

Så i mitt fall, även om jag skulle lagt undan kontrollen så hade de varit värt ett köp!

1 gillning

Använder den inte med Google, men med HomeKit via Hoobs.

Jag använder endast min Harmony till tv, ATV, flrstärkare etc.

Det som är bra är som tidigare sagt att man kan automatisera. Slårjag på min automation Apple TV. Så går tv igång, ställer sig på rätt ingång. Förstärkaren likaså. ATV går igång och lightstripen vid tb-bänken går igång om det är mörkt ute.

Det jag saknar är native HomeKit-stöd och bättre respons på touchdisplayen.

Mitt råd - KÖP!

2 gillningar

Är scenarios en Alexa funktion eller en Harmony?

Vilken av dom? :slight_smile:

Vilken av vilka?

Om det är fjärren så finns det väl bara en Elite? :smiley:

Jaha jo, men sen såg jag att det fanns ett gäng olika så jag började fundera över vilken som var bäst. :slight_smile:

Elgiganten

Jag hade en Ultimate innan men köpte en Elite när ElGiganten hade rea på den. Jag hade gått på Elite.
Hade lagt en bevakning på Prisjakt och sett om någon sänker på BF :smiley:

1 gillning

Jag har tv´s i två rum, (bor i en tvåa), kommer hubben funka på båda? Eller är det något man måste ha i närheten?

Den går på IR så det går om du har huben i ett rum och drar IR-blasters vis kabel till det andra.

Har för mig att det finns en inställning för att använda IR i fjärren med. Skulle kunna funka på det viset också

1 gillning

Hur får man in den i google home? Den säger att regionen inte stöds, det måste finnas en väg runt detta… eller?

Jo genom att fuska, säga att man bor i USA, jag blir verkligen irriterad på produkter som inte släpper in alla och samtidigt säger, ni kan just nu bara använda engelska och vi jobbar på att fixa ditt språk.

Så nu kan jag gå bananas med min google home, det här verkar hoppfullt.

Dessa var populära när man hade 4-5 extra enheter men nu är ju mycket inbyggt.

Men de blev sedan populära i Smarta Hem-sammanhang även om det aldrig fanns officiella API:er att använda.

Nu är det alltså sluttillverkat. Synd att de aldrig utforskade den som en officiell kontroll för det smarta hemmet.