Ljudtekniker Dennis Klarin nördar LEGO

Grattar !!

1 gillning

Amazonen börjar med ta sig nu! Blir nog bättre än vad jag trodde! :heart::red_car:






12 gillningar

Småfix och lite ut och sladda Tjällmo runt. Tjällmostukade även den grå lite för ett ögonblick! :heart:

De ska ställas ut på Lekia i Motala så de måste vara sitt finaste jag.











11 gillningar

Vill inte gnälla på dina trevliga projekt men avgasröret sitter på fel sida. :joy::heart:

Hehe, de trillar av ibland så de har suttit på lite alla möjliga sidor! :slight_smile: Men på de två förebilderna jag använt har de suttit på varsin sida faktiskt. Så det så!

På 245 sitter det på vänster sida & på 745/945 på höger sida. Det är kanske inte helt klart vilken modell du ska efterlikna, jag utgick från 745/945 så det är kanske jag som är ute och reser. :joy::joy:

245 såklart! Fan, skärpning! :joy:

2 gillningar

Men va fan, då får du ju runda till hörnen med lego filen. :joy::joy:

Lite går det framåt åtminstone. Några smarta lösningar och formen på bakluckan som jag är rätt nöjd med så här långt. :slight_smile:

Mer på instagram: dennis_lego.jpg




12 gillningar

Levererade en liten LEGO-gubbe till Ebrix och bytte till mig lite att leka med! Första gången jag varit i den fysiska butiken. Det blir fler gånger! :heart:



19 gillningar

Han var lika söt i verkligheten som jag trodde! :heart_eyes: Idag kom sista paketet från vinsten i Webhallen-tävlingen så nu har man inget att se fram emot! :joy:🥹


10 gillningar

Tyckte det var dags med ett större projekt efter alla set och bilar. En stor Star Wars-display har väl alltid varit målet. Så ska försöka bygga min micro-display i större skala. Med tre element, modulära delar och med en hög kuliss av berg som hör till de olika elementen.

Bottenplatta utmätt och en bit av sandberget gjort än så länge. Kommer ta tid.

Byggde om setet Boba Fetts tron för att kunna bygga in det i berget. Blev en lönndörr för att kunna titta in på Boba.








9 gillningar

AT-AT drömmen :drooling_face:
Snyggt!

1 gillning

Från sajten:


Efter oändligt med påtryckningar och hot öppnar Dennis äntligen upp om sitt tunga beroende.

I något som kan bli en följetong berättar Dennis om hur hans lego-intresse började och hur det har spårat på senare år.

Vi börjar från början med de första staplande stegen som liten pojke och den nyfunnen kärleken när det började byggas datorer och spelkonsoler med dottern.

Diskutera gärna Lego och se mer av Dennis byggen i Ljudtekniker Dennis Klarin nördar LEGO-tråden i Bubblan.

7 gillningar

Det sprider sig,
Kul att se dina byggen @DennisKlarin

3 gillningar

Riktigt nice att de delar! :slight_smile:

Stort tack! Kul att visa. Kommer nog fler byggen inom kort!

1 gillning

Mysig video @DennisKlarin du är :heart_eyes: och ett extra :heart: för östgötskan!

Längtar till nästa video :movie_camera::popcorn::heartpulse:

1 gillning

Stort tack! Du kan va :heart_eyes:!

1 gillning

Vet inte om det är rätt tråd:)
Men slog nyss till på

Höll på att beställa igår men idag så gick priset ner med inte full 500:-

1 gillning

Går alldeles utmärkt här! :slight_smile: Fasen vad nice. De är så jäkla brutala de där 1:8-byggena. Trodde inte det innan jag såg ett gäng live!

1 gillning