Ljudtekniker Dennis Klarin nördar LEGO

Min lilla samling fick PS4 och Gamecube under helgen också! :nerd_face:

5 gillningar

Bästa av två världar tänker jag.

7 gillningar

Fortsätter väl spamma er med mina mini moc’s av konsoler. Här är bilder på några ensamma som jag inte delat innan! :nerd_face:

bild

10 gillningar

Helgens projekt kallar jag ’Link pallar ägg’.

8 gillningar

Så mycket svårare och tidskrävande än vad jag trodde. Men jag fick till en klassisk Nikon-kamera tillslut. Rörligt objektiv och utbytbar filmrulle ändå.

bild

10 gillningar

Helgen lilla projekt blev en AT-AT från Star Wars i miniatyr. Alla vinklar och rörliga delar gjorde det rätt komplicerat ändå. :robot:

12 gillningar

Så bra !! Som alltid :ok_hand:t2:

1 gillning

Så bra! Så bra!

Får vi se en en Snowspeeder i microminiatyr nu då? :slight_smile:

1 gillning

Tänkte mig någon farkost den får skjuta på! Så får se vad det blir :slight_smile:

Tack! :slight_smile:

1 gillning

Mina nördiga LEGO MOCs fortsätter förgylla mina helger. Nu är visst temat Star Wars. :nerd_face:

5 gillningar

Det blev några tryckta bitar över från sambons 40års-present, stora NES-setet. Så såklart var jag tvungen att nyttja dem på bästa sätt! :nerd_face:

8 gillningar

Fasiken vilka snygga och mysiga byggen!
Finns det ritningar eller bygger du på frihand?

1 gillning

Tack! Ja, jag bygger allt på frihand och tyvärr inte orkat ta fram några beskrivningar för byggena… :nerd_face:

1 gillning

Helgens byggprojekt blev en liten Bender från Futurama. Busen tänder cigarren med sedelbunt och pekar finger. :joy::nerd_face::dollar::smoking::fu:t2:

9 gillningar

Fantastiskt fina verkligen! Köper du specifika legobitar inför olika byggen eller har du en så väl tilltagen samling bitar sedan tidigare? :slightly_smiling_face:

Tack! :slight_smile: Har väldigt begränsat med bitar tyvärr. Har köpt på mig lite grått och svart och lösa bitar på Tradera. Men annars bygger jag lite med mina begränsningar för det som blir utmaningen! :slight_smile:

1 gillning

Byggt om och gjort klart min slider-prototyp. Fick en mer kompakt och stilig design och fick även Lego-fötter. Ställbara och i stabilt gummi. Även ett fjäder stopp för lugna och fina inbromsningar! :nerd_face::grimacing:

10 gillningar

Lite julledigt och dottern och jag har snickrat ihop en liten Star Wars-display. Men det var väldigt viktigt att de fick ögon! :heart::eyes:

15 gillningar

@DennisKlarin
Hur kan jag missat detta? Fantastiskts byggen! :+1:t2:

2 gillningar