Ljud ut från Spotify?

Angående inspelning så gäller det alla högtalare generellt. Ironiskt nog så förändras karaktären mer ju finare högtalaren är. Men även en relativt billig som MuSo Qb:en.

Finns flera exempel på Naim:s forum som blivit besvikna över att deras nya MuSo (både stora och lilla) inte låter som den i butiken. Men efter några dagar med musik så blir det bättre.

Jag använder inte den medföljande kabeln, utan en vinklad vit köpt hos Kjell. Den vita smälter bättre in mot den vita väggen i mitt kök.

1 gillning

Inspelning är ju ett gamalt hederligt behov. Här verkar det dock vara ett tydligt behov. Personligen har jag alltid tänkt att du måste vara halv eller helproffs för att höra skillnaden. För ärligt talat, de flesta av oss köper inte så många högtalare i +10000-klassen. Så genom åren är det inte ofta du får möjlighet att verkligen testa just det där.

Sladden var ju smart. Jag vill ha min mot väggen och då kan ju sladden göra att högtalaren kommer för långt ut, men 69 koronor känns ju rimligt i det här sammanhanget…:grin:

1 gillning

Var det inte 69 kronor och 900 miljoner ören? :wink:

Kan bli jättedyrt…:laughing:

Fick besked om att Naim:n inte fanns i lager. Trots att butiken säger så på Prisjakt och att det gick att genomföra köpet(pengarna lämnade kontot med blixtens hastighet). Skitsurt. Men avbokat och ska få tillbaka pengarna men det tar ju evigheter åt det hållet och sekunder när det lämnar kontot…

Nu har jag reserverat en Belking efter tips från @katho

Frågan är om den direktstartar soundbaren? Snart vet vi… :smiley:

Okej att lagersaldot kan vara fel, men att dra pengar utan att ha något att leverera låter lite oseriöst. Hoppas pengarna ramlar tillbaka snabbt och att det blir bra med Belkin-prylen. :slight_smile:

1 gillning

Därför som jag “alltid” handlar med Klarna. Behöver aldrig ligga ute med pengar vid returer eller tomt lager saldo :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Var beredd på att det kan spela osynkat då dina högtalare förmodligen processar ljudet olika. Körde en AirPort express ett tag till ett par högtalare jag hade och de synkade inte alls med hemmabion som jag körde via atv.

Belkingadaptern ger osynk. Tycker dessutom den komprimerar ljudet lite. Jag kör optiskt från adaptern till soundbaren.

Tror inte du kommer komma ifrån det osynkade ljudet så länge du kör olika högtalare/förstärkare

Men AirPlay 2 klarar att koppla ihop många olika högtalare i perfekt synk. Här måste det vara dålig kvalitet eller att adaptern skickar signalen via optisk kabel till högtalaren. Även om en optisk kabel är snabb, så adapter och optisk kabel blir för långsamt. Eller?

Ja men nu pratar du om synk mellan högtalarna och det brukar inte vara några problem.

Inte riktigt säker på vad poängen/slutsatsen av ditt inlägg är.

Att blandar du in olika enheter från olika tillverkare är det garanterat större risk att det blir osynk. Mot om det bara var tex bara HomePod så blir det bättre. Blandar jag HomePod och Sonos kan jag någon enstaka gång höra osynk.

Ok, hitintills har jag inte drabbats av osynk när jag blandat högtalare.

HomePod / HomePod Mini är några av de mycket få högtalarna som inte stödjer Spotify Connect dessvärre.

1 gillning