Liten, bra & relativt billig

Från sajten:
image

Mophie som släpper laddningslösningar till alla möjliga sorters prylar har släppt en ny powerbank som är relativt kompakt men trots det så kan den ladda upp vår mobil två gånger från 0 procent till 100.

Batteriångest skojar man inte bort och vetskapen att mobilen inte kommer överleva dagen kan vara stressande som tusan. Som tur är så finns det powerbanks och mophie är ett bolag som är riktigt duktiga på att ta fram både snygga och bra lösningar för att dämpa batteriångesten. Vi har fått hem mophie powerstation som är en powerbank som kan ladda vår telefon med upp till två fulla laddningar. Den har en USB-C PD-port som ger upp till 20 watts laddning vilket gör att vår telefonen kan laddas upp till hälften på ungefär en halvtimme. Det finns även två USB-A-portar där vi kan koppla in fler saker och ladda och totalt så går det att ladda tre enheter samtidigt och den totala uteffekten blir då 15 watt.

På insidan hittar vi ett batteri på 10 000 mAh och på sidan hittar vi fyra LED-lampor som indikerar hur mycket batteri vi har kvar i vår powerbank. Mophie powerstation är en riktigt stilren och snygg powerbank som enkelt går att slänga ned i väskan. Den limegröna färgen runt USB-C-porten är en kul detalj som gör att powerbanken ser lite roligare ut än vad de normalt gör. Undertecknad har använt mophie powerbank i över en månad nu och den levererar precis det som vi hade förväntat oss. Det är inga önskesiffror utan vi kan ladda upp vår iPhone två gånger och jag har även använt den till att driva min systemkamera så jag slipper ladda upp de mindre batterierna till kameran stup i kvarten. Jag kan utan problem filma flera timmar på en dag utan att powerbanken tar slut vilket är ett stort plus för mig.

Recension: Mophie Powerstation

Fördelar

• Snygg och stilren design
  • Bra pris
  • Kan ladda tre enheter samtidigt

Nackdelar

• Hade varit kul med ännu fler limegröna detaljer

Detaljer

• Tillverkare: Mophie
  • Namn på produkt: Powerstation
  • Typ av produkt: Powerbank
  • Batterikapacitet: 10 000 mAh
  • Portar: Två USB-A-portar samt en USB-C PD (20 watt)
  • Kan ladda flera enheter: Ja, upp till tre stycken
  • Batteriindikator: Ja, tre LED-lampor
  • Pris: 599 kronor

Sammanfattning

Mophie Powerstation är en bra powerbank för dig som vill kunna ladda upp telefonen när du är på språng. Tack vare att den är relativt liten så är det inga problem med att ha med den i ryggsäcken, handväskan eller magväskan om du rockar en sådan. Ett stort plus är att det går att ladda tre enheter samtidigt och för egen del passade den perfekt för att även driva min systemkamera. Prislappen ligger på 599 kronor vilket jag anser är ett bra pris för en produkt som fungerar så pass bra som denna gör.

Betyg: 4 / 5

Teknikveckan rekommenderar!

Galleri