iPhone 12-serien har presenterats och både iPhone 12 och iPhone 12 Pro går redan att förboka. Men hur står sig telefonerna mot dagens konkurrens från Android-världen?
En värld där utevecklingen är blixtersnabb och med nya modeller nästan dagligen.
Peter Esse, Thor Lindholm och Joel Oscarsson tar sig en funderare och resultatet kan te sig något oväntat.
Angående 120, 90 och 60Hz. Jag har en laptop med 120Hz skärm och en med 60Hz, märker/känner/ser ingen skillnad alls. Samma när jag gick från en Pixel 4 XL med tvingad 90Hz till en Xs med 60Hz och märkte/kände/såg ingen skillnad där heller.
Missar jag nåt eller är man olika mottaglig för detta?
Jag märker ingen skillnad att tala om mellan 60 och uppåt när det kommer till desktop på datorn. Spel är jag inte riktigt medveten om jag faktiskt märker skillnad helt ärligt.
Marquez Brownlee tjatar jämnt om det i sina pryltester. Själv märker jag noll skillnad på 60 eller 120Hz. Det finns så mycket mer som är viktigt med skärmen. Här har en profstestare gett sig på 12 Pro och den skall tydligen vara bland det bästa just nu. https://www.youtube.com/watch?v=n_czpXW3yKE