Jo jag har suttit i tankarna på att skaffa en ny mobiltelefon, under ett par år har jag kört Samsung och nu vill jag byta ut min Samsung 9. (Som du ser är jag inte den som behöver den senaste telefonen )
Nu när jag har kollat omkring då har jag stött på LG´s telefoner, har aldrig kollat in dom förut och blev lite förvånad över hur annorlunda de var, (för mig i alla fall).
Det var längesen jag hade LG, senast en smartklocka som var kanon för sin tid. G3 var ju ett mästerverk men på senare tid så har de försökt lite olika saker för att öka försäljning men aldrig nått ända fram. Wing är intresserant men lite dyr för vad man får, ingen IP klass eller högre frekvens på skärmen. G8X är med intresserant men saknar tydligen lite på kamera och mjukvara för de båda skärmar. Men jag har bara kollat på klipp och läst lite när de kom så vad vet jag
Det finns liknande Gx8x men med 5g… det som lockar mig är två skärmar och jag tycker deras lösning är genialisk. Wing tror jag är för egenartad, ytterst få som kommer göra appar när den är så unik.
Fler borde göra samma lösning, två skärmar är ju guld.
Fold tror jag inte på, jag vill ju ha min telefon typ 24 månader, då kommer inte fold hålla i längden.
Kanske, men Fold är nog mer kraftigt byggd än man tror men prislappen är häftig. G8X och även Surface Duo är ju bättre prissatt. Helt klart intressant upplägg med 2 skärmar. Nu ryktas det om Fold Lite första kvartalet 2021 så vi får se
Har haft G4 och G6.
G4 var jag väldigt nöjd med, den var tunn och slimmad, väldigt smidig. Hyfsat snabb och en del trevliga LG-funktioner. Knacka på skärmen för att väcka bl a.
G6 var jag inte riktigt lika nöjd med. Stod i valet och kvalet och velade mellan den och Galaxy S8. I efterhand önskade jag att jag valt Samsungen istället. G6 var inte lika smäcker och smidig, den var lite kantigare och klumpigare. Mjukvaruupplevelsen var inte riktigt lika god som med den Galaxy S7 jag kom ifrån då.
Uppdateringar var det väldigt sparsmakat med, det var väldigt sällan det kom nåt och när det väl kom var det sällan några nya features eller annat kul.
Gick från G6 till Huawei Mate 20 Pro, vilken är min nuvarande mobil, och den är jag betydligt mer nöjd med. Jag tror inte jag skulle prova en LG igen.