LG:s populära UltraFine 5K-skärm har inte lagts ned

Från sajten:
image

Det finns inte speciellt många 5K-skärmar att välja och vraka bland idag och därför är det trevligt att LG:s skärm gör återtåg.

LG:s UltraFine 5K-skärm har inte gått och köpa på ett tag nu och den har även plockats bort från Apples hemsida och många trodde att skärmen var nedlagd men så är inte fallet. Varken Apple eller LG har gått ut och meddelat något men nu berättar LG att skärmen kommer fortsätta tillverkas. Detta är goda nyheter för alla som inte har lust att lägga 20 000 kronor på Apple Studio Display och inte heller behöver allt lull-lull som Apples skärm har. LG:s UltraFine 5K kommer att dyka upp i handeln igen nästa månad och prislappen har tidigare legat på 13 990 kronor och lär stanna på samma.

Så kan du leva med en något tråkigare och plastigare look, inte ha en FaceTime-kamera och feta högtalare i din skärm så kan du spara cirka 6 000 på att köpa LG:s skärm istället.

Missa inte: Det här är Apple Studio Display

Via 9To5Mac

Jag har en affärsidé att delge LG: Gör inte fula skärmar.

De lyckas ju rätt bra med designen på TV så jag tycker de olika divisionerna kan snacka lite med varandra.

Facetime kamera?
Jag har en LG 27”, MacPro 2013, och inga problem att göra FaceTime samtal med den.

Så vad menas med ingen FaceTime-kamera?

Jag är lite för Applefierad, det är deras inbyggda kamera som Apple kallar just FaceTime-kamera :slight_smile:

1 gillning

Och LG-kameran, kallas kamera som kan användas till FaceTime :wink:

Det kan den men utan all mjukvara som Apple har, dock så är det snarare en fördel just nu med tanke på studio display :joy:

Så vackra är inte deras tv heller IMHO.

Kan inte för allt i världen förstå hur man kunde göra en sådan panna på den där skärmen - som en upp och nedvänd iMac.

FaceTime Centerstage som avses!

9to5 har en väldans bra jämförelse mellan Studio Display, Pro Display XDR, LG UltraFine 5K och LG UltraFine 4K.

För att inte nämna fjärrkontrollerna!

Likt något man antas kunna köpa hos Robert Lind i Kramfors när originalet pajjat, typ…

Dell gör riktigt nice skärmar synd att dom inte presterar efter vad dom säger.
Deras ips black finns bara en. Köpte jag hem här om dagen dom lovade 2000 i kontrast ration men min colormetet och spectrameter säger 1300 vilket då gör att jag inte tänker betala 9k för skärmen och den åker tillbaka på ångerrätten.

Jag söker efter en IPS skärm med P3 färgrymd 4k alt 5k vilket många skärmar inte verkar ha )98% p3) kanske blir en studio ändå…. Får se…

5K på 27" med P3 är tuff en. Kan du gå ner till 4K är det en annan historia,.

Jupp, men tror jag får nöja mig med full sRGB och rec709 färger. Lutar åt ev. två sånna här_

Blev väldans pepp på Mac Studio!

MKBHD sågar Studio Display tämligen hårt, och endast 60 Hz Refresh.

Oftast bättre köpa 2:a gen oavsett kategori, om man inte har akut behov. Sparar ihop 60-120k och hoppas nästa års Mac Studio II/Pro(?) gör saken biff;-)

I dagsläget, med VESA, förefaller UltraFine det smartare valet. Möjligen fyller Apple framöver hyllorna med en Studio Display Pro/något mellan SD och XDR, med de finesser jag saknar.

Vi skall nog inte förvänta oss en tredje skärm från Apple faktiskt.

Meningen är delad som skinkan sa:

If accurate, Kuo’s tweet suggests there also wouldn’t be a mini-LED version of the Studio Display released this year. This prediction conflicts with information shared by display industry consultant Ross Young, who earlier this week said that Apple could launch a 27-inch monitor with mini-LEDs in June. Young said he believed the display would have a 5K resolution and may feature ProMotion for up to a 120Hz refresh rate.

MacRumours

Tycker inte Apple skulle ha skrotat samarbetet med LG.
Visst kör dom där svindyra xdr skärmarna själva men allt annat kan LG göra.
Eller Dell, dells premiumskärmar är snyggare

LG gör ju allt :slight_smile: det är LG-panel i Apples skärmar.

Så sant, men menar mer “märket”