LG C1 65" under 13 000 kronor

En helt sinnesrubbad prisvärd TV numera.

3 gillningar

Ja, nu är den riktigt prisvärd. Kommer bli ett köp av denna eller Philips 65OLED806 i höst. Gillar nog LGn bättre men tycker om att ha belysning runt TVn och det talar för Philips. Vad säger ni som vet, är det hugget som stucket eller är LG det bättre valet?

LG har bättre paneler och högre specar på HDMI-portarna.

Philips har ambilight.

I inget av fallen uppskattar jag systemet eller fjärrkontrollerna.

Så tänker jag nog också. Men du tycker båda är en bra OLED-TV?

Oled är oled så att säga – det blir alltid bra :slight_smile:

Så länge du inte har ett fönster bakom!

Oled är reflexnautralt – det beror på vilket ytskick du har.

Min första OLED är nu 3 år gammal (LG B1? 65”) och jag blir fortfarande hänförd ibland under vissa filmer/serier för dess bildkvalité. Ej kalibrerad men suttit i timmar (!) efter guider på nätet för att finna rätt inställningar.

Försöker ursäkta mig här hemma att den börjar bli gammal nu och att vi behöver gå upp till 77”. Dagens I-landsproblem är att barnens rum inte hunnit med i utvecklingen. Dvs att det finns inte plats för större en 42” för att ”ärva” vardagsrummets TV :thinking:

Fönster bakom TV'n är väl idealiskt? :joy::joy:

Hur länge till kan man räkna med att C1 modellen finns kvar?
C2 har kommit för ett tag sedan men den ligger fortfarande i en helt annan prisklass. Samtidigt borde C1 vara en av C2’s värsta konkurrent. Men hellre det såklart än ett annat märke.

Jag killgissar att de fortfarande tillverkas för att inte gå miste om kunder i den klassen. Lite som Apple gör med äldre modeller av iPhone och Apple Watch. Men exempelvis G1 går ej att få tag på längre.