Leverans Apple DHL

Måste ge en eloge till Apple och deras snabba leverans. Beställde måndag (30/5) kväll ett nytt armband efter att ha sett på forumet och gillat. Dagen efter tidig morgon - avgång Amsterdam via Zürich till Arlanda. Klockan 11:30 stannade DHL utanför vid altan. Leverans. Måste vara rekord eller en jäkla tur. Trisslott kanske?
En skön kvalitet och sitter som en smäck. Valde den runda urtavlan med komplikationer.

bild

7 gillningar

DHL Express är verkligen express! Beställde från Sonos en eftermiddag/kväll och innan lunch fanns grejorna hos ombudet

Heja Apple. Snyggt armband och urtavla också :slight_smile:

2 gillningar

Det är ju fascinerande hur dessa flöde inom logistik funkar. Beställde en grej på Amazon.se i måndags. Skickades från Milano och finns nu att hämta upp hos mitt lokala ombud. Eftersom det var UPS så klarade dom det inte hela vägen dock. :joy:

Logistikföretagens högstanivån är hög, mycket hög. Men deras lägstanivå är bottenlös och regelbundet uppvisad.

5 gillningar

Funkar skitbra så länge man bor i de södra delarna av landet
Kollade på leverans till gården i Jämtland vs hit till Göteborg på en grej och då var det en vecka längre leveranstid till Jämtland. Blev att ta det hit till Göteborg och själv frakta det till Jämtland. Två dagars leverans till Göteborg. Nio dagar till Jämtland.

Tänkte också ta ombudet och upphämtning 15:55. Han inte välja det eftersom dom stod här utanför 11:30. En kille och en tjej dessutom. Är väl könsneutralt om ngt. Glada och trevliga i sommarvärmen.:innocent:

Lite off topic men dom stora logistikbolagen borde sluta med “last-mile”, det fixar lokala aktörer (Budbee, Airmee etc) så galet mycket bättre. UPS, DHL, Schenker etc är grymma på att frakta över en kontinent eller två men usla på att ta grejer från sin terminal till min dörr.

5 gillningar

UPS i alla fall. DHL har jag aldrig haft problem med. Beställer väldigt mycket vinylskivor från Europa som oftast fraktas med DHL. Funkar klockrent. :+1:t3:

Vi lever i olika universum tror jag. DHL har jag inte mycket för.

1 gillning

Beställde en AppleWatch från Apple… Kul att följa paketet, mellanlandade ett tag några mil från gränsen till NordKorea.
Gick undan iallafall fast lite skeptisk att den slutligen hamnade i min olåsta brevlåda utan signatur. Tur att ingen tjuv var i farten.

2 gillningar

Då kanske våra var på samma tur…

1 gillning

Yes, ganska imponerande resa på den tiden.

1 gillning

Håller med till 100 %!! UPS funkar en gång på tio. Helt otroligt att ett så stort företag kan överleva med så uselt genomförande. Jag avstår ibland från beställning när jag ser att det är UPS som är budfirma, och det inte går att byta.

(Fast de är verkligen trevliga och tillmötesgående i växeln. Även chaufförerna de gånger det funkar.)