Leva i Googlebubblan med iPhone?

Har idag en Huawei Mate 20 Pro som jag vart fantastiskt nöjd med, behöver väl egentligen inte byta kanske, men den börjar kännas lite seg och sådär, sen är det kul att byta också! :grinning:

Nyfiken på vad Apple skall presentera, aldrig haft iPhone tidigare men tycker de gör jävligt fina telefoner. Så går i tankarna på om man skulle testat nu när nya modellen kommer.
Har en iPad sen innan och vi kör AppleTV här hemma, sambon kör iPhone så har redan kört igång med HomeKit för lampor och sådär.

Helst vill jag dock fortsätta leva i min Google-värld. Som jag förstått det är det på gång att kunna ändra standardappar nu så jag kan köra Chrome, Gmail och Google Maps per default, stämmer det?

Finns det andra kompromisser jag kommer behöva leva med om jag skulle välja att skaffa iPhone?

Alla Googles appar finns ju till iOS så inga problem.
Och som du skriver så kommer du kunna sätta Chrome och Gmail som default. Dock inte Maps men funkar bra ändå.

1 gillning

Åt det hållet är det inga problem…
Åt andra hållet… not so much

2 gillningar

Jo jag kör ju med apparna på iPaden, är väl just det där med att sätta det som standard som saknas, funkar på paddan som inte används jätteflitigt, men tänker att det är viktigare på telefonen som används typ hela tiden.

Kommer inte Maps att kunna sättas som default alltså?
Men det går att köra Google Maps via Carplay i alla fall väl?

Nej det är jag ju helt med på, delvis därför jag inte är sugen på att lämna googlebubblan, inte lika lätt att byta tillbaks till Android om man inser att man råkat göra ett misstag! :slight_smile:

2 gillningar

Yes. Funkar med Carplay. Även Waze funkar med Carplay.

2 gillningar

Webbläsare och mailklient kommer du kunna sätta ny standard på så där kan du ha Chrome och Gmail tex. Men kartor går inte än, kanske kommer nu när de har börjat öppna upp allt mer. Yes du kan köra Google Maps i CarPlay!

1 gillning

Aha, ja men då är det ju ett steg på vägen i alla fall, så det känns inte som det borde vara några större hinder egentligen, funkar ju idag på iPaden som sagt.

Får väl se vad det blir i slutändan, blir ju så jävla dyrt att byta, behöver ju klocka också i så fall! :slight_smile:
Jaja, på tisdag vet man kanske mer…

Nej men precis! Ja jag tycker helt klart du skall byta, Apple har ju väldigt bra andrahandsvärde också så känns det inte bra så behöver du inte förlora jättemycket pengar om du säljer.

Andrahandsvärde? Det har jag aldrig märkt, frugan bara snyter den, har aldrig fått något för den. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Haha, men du får tänka happy wife, happy life, så där finns ju ett värde i det också, syns dåligt på kontot bara! :slight_smile:

1 gillning

Nej men så är det ju, tänker mig att de ligger såpass nära varandra med Android och iOS idag så det skall mycket till för att jag inte ska kunna leva med det. Var mest om man skulle behöva gå massa omvägar för att använda Gmail, Chrome osv…

Ja nä på det stora hela och för vardagligt användande är det väldigt lite skillnad och mest en smaksak!

1 gillning

Fördelen är ju att hon pushar på för köp. :joy::joy::joy:

1 gillning

Spännande att byta sida. Klokt att stanna kvar hos Google. Huawei anser jag vara ute ur bilden. Med IOS 14 får du ju några funktioner som finns hos Android men AOD är nog en funktion jag hade saknat :slightly_smiling_face:

Bojkottar google maps sedan 2017 då tågstationen i Kiruna hade fel position (diffade 3km), vi höll på att missa nattåget hem.

Ja tyvärr är ju inte Huawei mycket att satsa på just nu, hade gärna fortsatt om bara Googles tjänster hade funkat… Men men!

Klart det finns saker man kommer sakna om man skulle byta, men får ju en del andra funktioner också som saknas idag, Homekit funkar ju för jävla smidigt när man kan lägga ut favoriterna i kontrollcenter eller vad det heter, slippa öppna appen när man vill släcka en lampa typ! Det ser jag som ett plus!

Sen är väl det förvisso en av nyheterna i Android 11…så ja, fan också! :yum:

1 gillning

Hade inte vart många som använt Apple maps om alla tänkt som dig! :yum:

Nej men det är självklart inte bra när det blir så, men gissar att det händer oavsett vad man använder.

Jag kör Here We Go, funkar bra tycker jag.

1 gillning

Tänk på att Chrome, Firfox mm är Safari fast i annat ”skin” på iOS och iPad OS.

Om du är behov av en annan motor.

Hur kommer det att så många kör chrome föresten? (Dator) Minneshanteringsfail deluxe. Skulle ju tipsa om Firefox istället om man nu inte kör Mac.