Lenovo lanserar surfplatta med åtta högtalare

Från sajten:
image

För dig som föredrar surfplattor och älskar att lyssna på musik finns en nyhet. Lenovo har lanserat en surfplatta med åtta stycken JBL högtalare.

Kinesiska företaget Lenovo lanserar en ny surfplatta med åtta stycken inbyggda högtalare. Högtalarna som kommer från JBL, består av fyra diskanter och fyra basar och en volym på 22cc. Stöd finns för Dolby Atmos, 24-bitars ljud samt 96 kHz-frekvens vid användning av hörlurar.

Lenovo Tab Plus är designad för att kunna fungera som en Bluetooth-högtalare och den har ett integrerat stativ baktill som ger upp till 175 graders flexibel visning. Via appen går det att finjustera ljudinställningarna för surfplattan.

Surfplattan har en 11,5# 2K TUV-certifierad skärm med 90 Hz uppdateringsfrekvens. Batteriet är på 8 600 mAh och ska kunna strömma upp till 12 timmar. Den har också 45 W snabbladdning som fyller batteriet på 90 minuter. Processorn är en MediaTek Helio G99 lagring upp till 256GB finns vilket kan utökas med ett MicroSD-kort. Ett antal olika tillbehör finns också att köpa till.

Rekommenderat pris för Lenovo Tab Plus är 3 599 kronor och mer information finns på hemsidan.

Källa: Pressmeddelande

Galleri

1 gillning

Givet köp. Allt med kickstand är bra

Har haft ett par Lenovo surfplattor och alla har varit segare än sirap.

Man ska inte ha så bråttom

1 gillning

Är väl inget raket chip direkt men om jag inte minns fel är ändå G99 ett lyft från tidigare plattor från Lenovo som kört mycket G80. Vi skaffade två stycken Xiaomi Redmi Pad (6GB/128GB) till kidsen förra våren som även dem kör G99. Helt ok för det lilla vi använder dem till. Testade Lenovos motsvarande då när vi köpte, och det var som natt och dag. Men då provade vi även den varianten av Xiaomi Redmi Pad som såldes i Sverige (3GB/64GB) som var totalt värdelös även om den hade G99 pga för lite RAM.

Det är nog minst 10 år sedan jag hade dessa plattor så det har säkert hänt en hel del. Men när jag bytte till iPad var det som natt och dag.

1 gillning

Ja jo det är klart. Var inte många Androidplattor som kunde mäta sig med iPad i prestanda då, men var ju lite olika prisklasser de emellan också. Nu har jag extremt dålig koll på Apple men även denna Lenovon kan väl knappast vara i samma prisklass som någon iPad?

1 gillning

iPad har ju spårat ur totalt när det gäller prisbilden.

2 gillningar