Lejonkungen har petat ned Frost från tronen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/lejonkungen-har-petat-ned-frost-fran-tronen/

Disney kör hårt på remakes av sina gamla klassiker och det verkar vara ett vinnande koncept då deras animerade version av Lejonkungen har dragit in intäkter på över 1,3 miljarder dollar. Det betyder att den petar ned Frost från förstaplatsen och de mest inkomstbringande barnfilmerna är numera:

  • Lejonkungen
  • Frost
  • Superhjältarna 2
  • Minions
  • Toy Story 3

Här i Sverige är Lejonkungen den mest sedda biofilmen i Sverige för fjärde helgen i rad och filmen har mottagit fina recensioner världen över. Har du sett filmen ännu? Om ja, vad tyckte du?

Via MovieZine

Djur som pratar ska vara tecknade.
Att göra djuren så verkliga som möjligt, men ändå prata, blev helt fel tycker jag.

I en film som Lejonkungen så måste man lägga in överdrivet minspel för att det ska bli bra.

Originalet var bättre just pga detta. Jämför Timon och Pumbas miner när Naala kommer, eller Simbas rädsla för sin far när de skulle prata allvar. Med verkliga djur blev det bara löjligt.

Tycker jag.

Kan hålla med dig… Men jag tycker ändå den var grymt bra.

Såg på den premiärdagen och jag gillade den skarpt. Inget kan slå originalet dock :slight_smile:

1 gillning