LEGO-tråden

Skogsmaskin blev bärgningsbil

4 gillningar

Tips till IKEA Family-medlemmar

1 gillning

Åhléns skyltfönster i Stockholm

5 gillningar

Forumet besitter ju hög Lego-kompetens :heart_eyes:.
Elektrisk lego-järnväg från 90-talet, passar de spåren med de som säljs idag?

De på 90 talet hade väl en elledning i mitten vill jag minnas?
De som säljs nu har batteri och drivning i byggsattsen

Ung. år 2010 byggde en av sönerna ihop sin räls från det året med min räls från ca år 1980. Den gamla var lösa blå spår med vita platta fästen.

Vet dock inte om det fanns en tredje variant däremellan 1995? @Stefan_Sandstrom:s svar tyder på det.

De vi har från nittiotalet är mörkgrå/grafitgrå med en kontrollpanel med stort gult vred

2 gillningar

Då fanns det en uppenbarligen en tredje variant… Jag kan i alla fall bekräfta att den från 1980 kan byggas ihop med den nuvarande så det skulle inte förvåna mig om den däremellan också funkar, men kan inte bekräfta.

Hittade detta: Lego track compability

90-talsskenorna har metall i sig, det har inte de nya. Så man kan inte komplettera en gammal sats med nya spår och köra de gamla loken

1 gillning

Har börjar rota igenom lådan med mitt gamla Lego som barnen fick i julas. Tänkte försöka restaurera den här som låg i delar som som mycket annat. Väntar fortfarande på ritningarna som päronen har i nån låda hemma i förrådet. Får köra känsla och flashbacks så länge :smile:

5 gillningar

Här kan du nog hitta instruktioner :+1:LEGO Set Reference Inventories and Instructions

Oh, första fixen är gratis men sedan kommer det bli dyrt för dig :slight_smile:

Rent fysiskt men de nya är ju plast så tågen drivs på batteri. Vill du köpa räls med induktion så kan du säkert hitta det på https://www.bricklink.com/

1 gillning

Kanon! Det var nämligen min följdfråga jag kom på efter min förra post. Ska kolla där, tack! :+1:t3:

1 gillning

Hehe jag har väntat på den här dagen i snart 5 år så det ska bli jäkligt skoj! Får se om det saknas nått, fanns en hel del olika byggset i lådan :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ingen fara om man har en smula karaktär. Jag har några obyggda satser som ligger, kommer aldrig igång.

Här snackar vi Lego :+1:

lego_sw_daily shared a post on Instagram: "Lego Bugatti built out of 1 million pieces! 😯 and it actually drives!
.
.
.
.
.
.
#lego #legoleaks #starwars #legosstarwars #bugatti #legobugatti #afol #cars #legomasters #legoleaks #legophotography". Follow...

1 gillning

Du har obyggda set som ligger som du aldrig bygger men som du köpt och du pratar om att ha karaktär? :smiley:

1 gillning

Försökte göra en mindre variant av 60253
IMG_20230318_173956

4 gillningar





3 gillningar