LEGO släpper sko och Adidas släpper lego

Från sajten:
image

Lego och Adidas har en tid samarbetat genom att göra kläder tillsammans, Adidas-kläder och skor med LEGO-tema. Detta fortsätter de med och det finns en rad olika kreationer att klä sig själv och sina barn i. Nu kommer dock det omvända – en Adidas-sko i LEGO.

Den ikoniska skon Adidas Superstar är det som får äran att komma i klossform och som helst inte ska trampas på eller i. LEGO Adidas Originals Superstar 10282 är ett set med 731 bitar och 18+ på asken. Setet låter oss bygga den klassiska skon och snöra ihop dem med ett äkta skosnöre. Flera detaljer finns där som den musselformade tån, adidas-etiketter och trots det riktiga skosnöret så ser de höga ut och andas Run DMC långa vägar.

Skon mäter 12 cm x 27 cm x 10 cm vilket motsvarar en sko i storlek 40 (7.5 i amerikanska storlekar). Setet kommer med totalt 17 stycken unika Adidas-detaljer samt ställ för skon och levereras i samlarförpackning tillsammans med broschyr innehållande byggbeskrivning och sneakers-historia. Vi kan dessutom själva välja om vi vill bygga en höger eller vänstersko.

Eftersom det är Lego finns det oändligt med möjligheter att piffa till sina Superstars och här låter de flera designers visa upp sina kreationer. Men de ser inte så dumma ut i sitt originalutförande heller.

Samtidigt som Lego visade upp denna plastsko så visade också Adidas upp ett par riktiga skor. Vilket såklart är ett par Adidas Superstar med legodetaljer. Om dessa finns det dock mindre information. Allt vi vet är att de kommer sitta på fötterna på undertecknad nån gång i framtiden och att det ska stå en legosko i hans bokhylla.

LEGO Adidas Originals Superstar 10282 börjar säljas från och med första juli hos både Adidas och LEGO. Tokigt nog till två olika priser – hos Adidas ligger priset på 999 kronor medans vi blir 1149 kronor fattigare hos LEGO.

Via: LEGO Press.

2 gillningar

Lite roligt idé. Dock var ju skon av Lego kanske inte det snyggaste bygget.

Njaaa, känner att jag kanske skulle kunna få ihop en bättre själv. Men samtidigt vet jag hur svårt det kan vara att fota lego så att man ser exakt, för storlek och kantighet kan visas helt olika. Så hoppas den är överraskande fin ihopsatt sen.

Dock älskar jag tån på den riktiga skon :slight_smile:

1 gillning

Fantastiskt med allt Legorelaterat material du postar @DennisKlarin, hatten av!

Grymma skor! :sweat_smile:

1 gillning

Tyckte det var mycket snyggt!

1 gillning

Kul idé. Dock är set nummer 10283 från LEGO ett annat…

Det blev visst en siffra fel där! Tack för uppmärksamheten! :slight_smile:

1 gillning

Jag ville ju bevaka den på prisjakt, därav observationen :smile:

Förlåt. Fanns den där nu? Måste jag med göra!

Bara som placeholder, “kommer snart”, tyvärr :disappointed: