LEGO släpper sitt största bygge någonsin

Från sajten:
image

Har du inte råd att resa iväg och uppleva Paris, då har du antagligen inte råd att köpa ett Eiffeltorn i Lego heller.

Men råkar du ha 6899 kronor över så kan du få uppleva en liten del av Paris hemma. Med ett Eiffeltorn som är allt annat än litet, 149 centimeter högt och har en bas på 57 x 57 centimeter. Det släpps lagom till löning 25 november.

Med dessa imponerande mått blir Eiffeltornet det fysiskt största Lego-setet någonsin. Dock blir det inte setet med flest bitar. Det är Världskartan med dots som har 11 000 bitar som tar toppen, men det räknas knappt.

Top 10 flest LEGO-bitar:

 

  1. LEGO Art World Map – 11 000 bitar
  2. LEGO Travel and History Eiffel Tower – 10 001 bitar
  3. LEGO Titanic – 9 090 bitar
  4. LEGO Colosseum 9036 – bitar
  5. UCS LEGO Star Wars Millennium Falcon – 7 541 bitar
  6. LEGO Harry Potter Hogwarts Castle – 6 020 bitar
  7. LEGO Creator Expert Taj Mahal – 5 923 bitar
  8. LEGO Harry Potter Diagon Alley – 5 544 bitar
  9. LEGO Camp Nou – FC Barcelona – 5 509 bitar
  10. Ultimate Collector’s LEGO Star Wars Millennium Falcon (2007) – 5 197 bitar

 

Via: LEGO. Källa lista: LEGO.

Galleri

2 gillningar

Imponerande men jag tycker inte att det känns så utmanade/lockande. Många repeterade moment

Ja, lär vara en hel del repeterande. Men ser ut att vara endel smarta lösningar osv så tror ändå det är utmanande och kul! :slight_smile:

Men känner nästan alltid att dessa jättebyggen känns för stora att ta sig an. Blir stressad av att det ska ta sådan tid. Vill ha det klart på 1-2 sittningar helst! :smiley: Men bygger jag eget kan jag bygga i månader...

1 gillning

Många av de stora byggerna är så otroligt tråkiga att bygga. Coloseum, Titanic etc.

Från sajten:
image

Det gigantiska Eiffeltornet i Lego lanseras 25 november, köper vi det via Lego själva får vi en extra gåva i form av en lägenhet.

Den som köper 10307 Eiffel Tower på Legos hemsida eller egna butiker kommer få en exklusiv GWP tillsammans med sitt torn. Det är setet 40579 Eiffel’s Apartment som kommer som extra gåva med ditt köp.

Så för en engångskostnad på 6899 kronor kan vi ge våra minifigs ett boende med ordentlig utsikt.

Via: Brickset.

Galleri