LEGO släpper Polishus till den modulära staden

Från sajten:
image

LEGOs modulära stadsbygge är omåttligt populärt och riktar sig till den vuxna byggaren med barnasinnet kvar. Runt 2000 kronor och över 2000 bitar per hus ger oss en ordentlig stad och betydligt tunnare plånbok.

Denna serie byggen finns det en hel del av, allt från drive thru-restauranger, bibliotek, bilverkstäder och storslagna sekelskiftshus. Alla med mycket detaljer och historier inbyggda i skapelsen. De tillhör serien Creator Expert, vilket är de mer komplicerade seten som också kostar endel och innehåller en hel del bitar.

Nu kommer också en polisstation som ska ha varit efterfrågad av stadsbyggarna. LEGO Police Station 10278 innehåller 2923 bitar, har en åldersgräns på 18+ på kartongen och kommer med en prislapp på 1 999 kronor. Setet går att köpa från och med första januari nästa år. Bygget mäter 37 cm i höjd och basplattan är 25 x 25 centimeter.

Via: LEGO Produktsida och LEGO YouTube.

Jag får ångest av det här - jag vill samla men det passar inte min nya frugala livsstil.

Hehe, jodå! Det gör det visst. Hobby kan man dra av på deklarationen sen! :slight_smile: Men de är så sjukt fina. Glad att jag inte fastnat i det här träsket än, för då skulle man verkligen behöva samla alla och det blir ju 10-20 000. Och det har du rätt i, det passar inte riktigt min livsstil heller. Måste ju ha råd med snus!

Ganska så säker på att det kan bli problem att dra av LEGO på deklarationen som hobby - i alla fall inte lokalen det är i :slight_smile:

Vet du vad förvaltningsrätten beslutade?

Nej tyvärr!

Vi testar det näst bästa efter Bubblan, Google. Då fann jag det här:

Köpte ett garage i samma serie, som min sexåring ska få i julklapp. Fick sedan se att det står 16+ på kartongen.

Får se om han får ta och vänta 10 år med att börja bygga! :joy: