LEGO-nyheter

Från sajten:
image

Will Arnett är tillbaka med en tredje säsong av LEGO Masters USA i USA den 31 maj.

FOX har meddelat att LEGO Masters snart är tillbaka och att Will Arnett kommer hålla i rodret tillsammans med Amy Corbett och Jamie Berard som domare. Vilka de tävlande är har inte visats upp än men inspelningarna skall vara klara i slutet av april och premiärvisas på FOX 31 maj i Amerika. När, var och hur vi får ta del av detta kan vi inte svara på i dagsläget men en vild gissning vore att Cmore fortsätter att visa alla länders upplaga och att vi får det strax efter den amerikanska premiären.

Vilket land tycker du har lanserat det bästa LEGO Masters så här långt?

Via: The Brick Fan.

2 gillningar

Från sajten:
image

The LEGO Group och Epic Games har meddelat att de ingår ett samarbete för att skapa en säker plats för barn på nätet.

Tanken med samarbetet är att ta fram en digital plattform där unga kan mötas och inspirera varandra och hitta likasinnade vänner på en trygg och säker plats.

I 90 år har Lego arbetat med att generera lek och kunskap till barn världen över och 2016 lanserade de även en app som ger möjlighet till kommunikation mellan den yngre generationen. Nu vill de tillsammans med Epic Games ta det ett steg längre med en 3D-värld där mötena kan ske digitalt både med bild och ljud i ett öppet landskap som skall kombinera lekfullt med episkt.

Förutom att barn och ungdomar tryggt och säkert ska kunna umgås, leka och lära på denna plattform så inleds ett arbete för att ge både barn och vuxna verktyg för att se till att internet blir en trygg plats.

Niels B Christiansen, VD för The LEGO Group: “Barn tycker om att leka i digitala och fysiska världar och rör sig sömlöst mellan de två. Vi tror att det finns en enorm potential för dem att utveckla livslånga färdigheter som kreativitet, samarbete och kommunikation genom digitala upplevelser. Men vi har ett ansvar att göra dem säkra, inspirerande och nyttiga för alla. Precis som vi har skyddat barns rättigheter till säker fysisk lek i generationer, har vi åtagit oss att göra detsamma för digital lek. Vi ser fram emot att arbeta med Epic Games för att forma denna spännande och lekfulla framtid.”

Via: Epic Games.

1 gillning

Kör bara kör!

1 gillning

Jag har aldrig sett ett lego master avsnitt… jag måste tatag i det…

Från sajten:
image

Med 90 Years of Play har Lego tagit fram ett set som tar en rad olika smått legendariska byggen, använt en krympningsstråle och slutligen lagt allt i ett och samma paket.

Priset är 649 kr och det hela släpps den 1 maj via Legos webbsida.

Är det något av dessa set du själv ägd och byggt med?

LEGO 90 Years of Play vs original-byggerna

 

1 gillning

Detta var ju riktigt sött! Kan bara minnas att jag haft piratskeppet.

Från sajten:
image

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga tycks ha varit ett väldigt efterlängtat spel och nu pågår priskrig runt en del av innehållet.

Spelet släpptes den 5 april och nu säljs en del av innehållet i Deluxe Edition av spelet till hutlösa priser. Förutom nerladdningsbart innehåll kommer också den fysiska versionen av Deluxe Edition med en minifigur av Luke Skywalker som dricker blå mjölk. Denna figur är unik för spelet och säljs nu världen över för en bra bit över 500 kronor. Även här i Sverige finns det gott om dessa gubbar på Tradera.

Intresset för LEGO 39625 Luke Skywalker with Blue Milk kan dö snabbt

Nu ryktas det dock att denna figur även kommer släppas 4 maj – May The 4TH – även känd som internationella Star Wars-dagen. Så intresset för dessa gubbar på andrahandsmarknaden förväntas att tappas väldigt snabbt. Samtidigt som förhoppningarna från säljarna faktiskt redan är större än efterfrågan på denna lilla påse.

Finns det pengar att tjäna så ska såklart var och en göra som den vill. Men går inte denna scalping över styr ibland?

Uppdatering:
Just nu pågår en landsomtäckande kampanj där 100-tals om inte 1000-tals Bubblananvändare kämpar för att få @iDrewn att skicka hans exemplar av 30625 till Tjällmo.

1 gillning

Han får en Håkan Hellström-vinyl i utbyte, va?

1 gillning

Aldrig!

Från sajten:
image

Under gårdagen kunde vi se teasers av nya växter i Legos sociala medier.

LEGO Botanical Collection är relativt ny serie från Lego som består av olika växter. Vi har fått se Bonsiträd, Papegojblomma och en stor bukett tillsammans med några mindre byggen i form av tulper, röda rosor och solrosor. Den första maj ska vi få ännu mer växter.

Blooming soon. Stay tuned. pic.twitter.com/aTQ941RLip

— LEGO (@LEGO_Group) April 12, 2022

Denna nyfikenhet behöver inte sitta i så länge. För precis som i teknikens värld har det blivit väldigt stort med läckor och de flesta seten kan vi se i förväg. Spoiler alert!

Det som visats upp är en orkidé och en samling suckulenter – kaktusar och andra tjockbladiga växter som sällan behöver vattnas. Just denna modell kommer du aldrig behöva vattna, förutom ren från damm.

Via: LEGO. Läkta bilder: Stonewars.

Tyvärr inte så imponerad av dessa. Jag har Bonsiträdet och min sambo har buketten och några av de mindre. Men nja. Vi inreder mycket med LEGO men jag har aldrig vart mycket för plastväxter…

En marijuanaplanta kanske är nästa projekt efter Volvon? :wink:

1 gillning

Till en raggarvolvo passar det väl bättre med en HB-dunk?

1 gillning

Kan se frustrationen varje gång man ska damma blommorna och de faller i bitar.

Mycket riktigt så! Foten på bonsaiträdet är full med lösa dots som ’jord’, blåser man till på det för att damma så följer några bitar med varje gång!

Det resulterade i att jag blandade ihop en sån liten rackare med en tablett jag skulle ta! :joy::pill:

1 gillning

Funkade kanske ändå som placebo? :grin:

Från sajten:
image

Klarar du inte heller av att hålla blommorna levande? Är plastblommor från Ikea inte exklusivt nog för hemmet?

Nu går det att beställa orkidén från Lego som vi tidigare skrivit om. Priset landar på 649 kronor och leverans sker efter 1 maj. Höjden är 39 cm och den är en del av en större serie Lego-blommor. Dessa ser ni nedanför.

Alla Lego Botanic-blommorna

Även Lego 10309 är ny och innehåller Suckulanter men de går ej att förhandsbeställa i detta nu. Där måste vi vänta tills 1 maj.

Lego Suckulenter

Från sajten:
image

Disney och Lego ser ut att ha förlängt avtalet för att glädja stora barn med dyra Star Wars-legoset i 10 år till.

Lego började göra Star Wars-lego 1999 och tanken var då att hålla på i ett par år. I stället visade det sig bli en formidabel succé. Det anses av många vara det som gjorde att Lego inte bara klarade sig från konkurs utan skapade det klossbolag som det är idag. Riktigt så enkelt var det visserligen inte men det bidrog helt klart till både Lego och Star Wars framgång.

Licensen förlängdes till 2011 då den egentligen hade slutdatum 2007. Därefter slöts ett nytt avtal fram till i år 2022. Nu har alltså detta förlängts 10 år till. Enligt källor till Holobrick Archive gäller avtalet hela Disneys katalog. Därmed är det ingen risk att vi blir utan våra favoritkaraktärer från Marvel, Pixlar och Disneys egna huvudkaraktärer. Huruvida det även inkluderar Disney-ägda Star och med det Meet The Kardashians förtäljer inte historien.

1 gillning

Jag gillar verkligen dioramat med Yodas hydda. Det skulle passa fint på mitt kontor.