Ledvance släpper en kompakt utomhusplug

Från sajten:
image

Fler nyheter från Ledvance, nu i form av en mindre utomhusplug. Bra pris och stöd för Zigbee gör den troligtvis ganska åtråvärd.

Ledvance, eller Osram som de hette tidigare när det gäller smart belysning släpper nu en ny smart plug för utomhusbruk. Jämför vi denna med deras tidigare variant så ser vi tydligt att utvecklingen går framåt. Borta är den stora vita klumpen med tillhörande extern kabel, nu är det en betydligt mindre variant i antracitgrå färg som gäller.

Ledvance Smart+ Compact Outdoor Plug EU stöder Zigbee vilket innebär att den är kompatibel med Hue Bridge vilket säkert gläder många. Den har kapslingsklass IP44 vilket innebär att den tål sämre väder och max last på denna är 3680 W. Stöd för såväl Google Assistent som Amazon Alexa finns också vilket är ytterligare ett plus, dessvärre inget stöd för Apple HomeKit.

SH FC ZB COMPACT OD PLUG EU MiPRC

Tekniska specifikationer Ledvance Smart+ Compact Outdoor Plug:

  • Nominell spänning: 230 V
  • Arbetsfrekvens: 50 Hz
  • Vikt: 120 g
  • Mått: ø 57 mm, höjd 98 mm
  • Livslängd: 100 000 cykler
  • Färg: Antracit
  • Material: Plast
  • Arbetstemperatur: -10 till +35 °C
  • Dimbar: Ja
  • Kapslingsklass: IP44

Priset hamnar på €29,99 och den bör släppas inom kort hos sedvanliga återförsäljare. Är denna tillräckligt intressant för att det blir ett köp?

Källa: HueBlog

Jag har deras inte-så-kompakta-utomhus-uttag, vilket jag är nöjd med. Detta blir det nog att köpa åtminstone två av till garaget.

Ställer mig dock tveksam till att denna skulle vara dimbar, stämmer verkligen det?