Leasingtiden snart slut

I juni är det (redan) dags att lämna tillbaka leasingbilen tyvärr, har verkligen gillat bilen, en VW T-Roc.
Funderar på en sådan här som ersättning (utan bössan då):

1 gillning

Verkar vara en värdig ersättare. :joy:

Är i samma sits, behöver snart lämna tillbaka elhybrid Skodan. Synd, är väldigt bensinsnål.

Ni elbils experter, är det lönsamt att gå över till elbil även om man kör väldigt lite?

1 gillning

Om du är nöjd med den, fråga vad förlängning kostar.

Tveksamt då det framförallt är drivmedlet som är den stora besparingen. Värdeminskningen är inte rolig på en bil för 500Tkr+, även om man inte kör så mycket

1 gillning

Vet att jag var en av de som tipsade dig om den bilen. Vad blir det nu?

Frågar du mig?
Har ett svagt minne att du gjorde det :slight_smile:
Isåfall ingen annan bil.

Ska du vara utan bil?

Troligen, men köper nått vespaliknade i stället :slight_smile:

Då är väl frågan mer: måste du ha bil överhuvudtaget?

Det enda kritiska är att jag behöver kunna ta mig till jobbet 2mil bort sådär 3ggr månaden när tågen inte går, jobbar oregelbundna tider.
Även storhandla på Maxi och köra barn till träningar är bekvämt med egen bil, fast det skulle ju gå och lösa.
Bilpool skulle fungera fast finns inte i närheten.

Är det Skoda som fortfarande ligger lägst i pris för leasing av familjebil?

Om du har möjlighet att ladda bilen hemma så låter det som en beggad elbil skulle kunna passa fint

Om jag hade råd och om den fanns som eldriven skulle jag gärna susa fram i en sån här... iaf. under sommaren...

4 gillningar

Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att kolla på bilar... frågar man 10 personer vilket märke och modell man ska ha får man 10 olika svar.
Sist åkte jag åkte in till Skoda i Göteborg, frågade säljaren om han hade någon bra modell att rekommendera. Han pekade på en Octavia,
-Ja.., den ser inte så dum ut, den tar vi!
Lätt kund, ingen provkörning eller massa onödigt snack. :slight_smile:

Kom ihåg att jag frågade vad det gröna "e" märket baktill betydde när jag hämtade bilen.
-Jo, du har ju beställt en elhybrid...
-Jaha, vad är det?

Säljarens blick gick från att tycka att jag var totalt bombad till orolig när jag frågade om jag då skulle ansluta en ladd sladd där man tankar bensin. :sweat_smile: (det skulle jag absolut inte göra.)

5 gillningar

:slight_smile: förstår att det kan vara tråkigt.
Men gör samma sak igen då?. Du ska ju lämna tillbaka den du har så de vill säkert lease:a en ny till dig.

Kan taxi och en cykel vara ett alternativ , och om du ska åka iväg längre så hyr du bil?

Det är ju det som är så kul, att få olika infallsvinklar och förslag :slight_smile:

Ja, det får nog bli nått sånt. Känns som de alltid har kampanj på nånn populär svensson bil som Octavian blev sist. Elhybrid känns nu som en vettig grej, och backkamera måste jag ha för att kunna backa. :slight_smile:
Nu betalar vi 3818kr/mån inkl vinterdäck minus försäkring, kan man hamna på max runt 4000kr/mån så vore det nice.

1 gillning

Är jobbet som ställer till det, kan börja 04.38 i Göteborg 2 mil bort och då vill man inte gå upp en minut för tidigt och leta taxi. En bilpol max 2km bort hade fungerat....

1 gillning

Taxi är ju lätt att förbeställa

1 gillning