LCHF / Keto-tråden

Tjena. Tänkte kolla vem här inne som äter LCHF/Keto/carnivore? Tänkte kunde vara kul att dela erfarenheter, recept mm

Själv känner jag att jag ej klarar av kolhydrater psykiskt pga olika hjärnspöken. Kolhydrater gör en tjock osv plus triggar mitt sötsug.

Funderar därför att åter starta med LCHF idag, och då strikt, dvs under 10g kh/ dag (brukar ligga på 0-5g). Velar fram och tillbaka, äta massa slim/light produkter eller lchf utan massa socker osv. Tror LCHF funkar bäst åter igen.

Kör 8/800 nu samt 16/8 nu och kommer gå över till LCHF(kanske keto) efter en tid.
Har samma problem, får jag i mig massa kolhydrater så sticker mitt sug efter mat iväg.

Ja det känns som det är ganska vanligt tyvärr. Efter nysatsningen har det nu gått en vecka utan direkta carbs och allt känns kanon. Kommer dock tillåta mig carbs i form av sockerpolyoler (dvs sötningsmedel). Kommer mao äta lite, men dock, sockerfritt godis, sockerfri glass (egengjord är godast, men grädde innehåller dock lite carbs).

Men är ju total nolltolerans på:
Socker, mjöl, potatis, pasta, många grönsaker och frukter :).

Förra gången höll det ett år, därefter strikt carnivore i några månader, men tröttnade på bara kött ägg smör…

Oavsett vad tror jag LCHF funkar bäst för mig och hålla sig ifrån kolhydrater :). Kör oxå 16.8