Lättare och tunnare – iPhone 15 Pro

Får väl sluta med ovanan att använda mobilen som isskrapa då :rofl:

1 gillning

Jag brukar bara köpa isskrapor för minst 15t.

och putsduk för 500:- eller vad den nu gick på

@IngoX

Ramen eller chassiet är både titan och aluminium, de har väl en magisk metod att smälta samman dessa metaller.
Gissningsvis titan bara i den synliga delen och resten aluminium.

2 gillningar

Så är det säkert, men om man ersatt lika mycket stål med titan blir ju förhållandet lika ändå.

Det finns en hel del intressanta sätt att sammanfoga olika material, har jobbat lite i utkanten av det tidigare, men i grövre skala då :slight_smile:

2 gillningar

Snackade med en kille som jobbade på VAG och var specialutbildad på svetsning av Audi R8 chassin. Han sa det var riktigt knepigt att lära sig att svetsa ihop olika material som aluminium, titan & magnesium.

2 gillningar

Som i två metaller eller som i en legering av titan och aluminium?

Det enkla svaret är nog som två "metaller", men både aluminiumet och titanet är knappast rena grundämnen, utan legeringar av dessa :nerd_face:

Samma dilemma!!
Vågar man ta steget :face_with_peeking_eye::joy:
Aldrig haft en plus/max innan, rädd att den blir för stor o tung
Men nu om Titan gör den lättare … :grin:

Klart du ska ha en max. Som sagt, större skärm, bättre batteritid o bättre kamera.

1 gillning

Jag hade 12 Pro och har nu 13 Pro Max, saknar ändå storleken på 12 Pro, men klart att den stora skärmen är trevlig förutom när man förvarar den i fickorna.
Osäker på vad det blir denna gång :blush:

För mig blir Maxen för stor även om min syn hade uppskattat den mera än en Pro.

3 gillningar

Jag ska beställa en 15 Pro 256 GB blå på fredag, uppgraderar från en 12 Pro som går vidare till farsan. Tänkte beställa det blå FineWoven-skalet till, och behåller min blå MagSafe-plånbok.
Är bra sugen på en Apple Watch Ultra 2, men har en 7a som fungerar bra så håller nog ut ett år till.

Min fru offrar sig och tar min 14 PM som nästan är tre månader gammal utifall att jag beställer en 15 PM.
Omtänksam fru va?

4 gillningar

Det är så det brukar funka. :joy:

Det var så jag uppfattade att det skall fungera, kände själv en viss oro när rykten om den knapp började florera.

Gillar uppgraderingarna på kamerasystemet på 15 Pro max. 5x med en ny typ av hur de ökar brännvidd, 3d stabilisering och filma i 3d spatial video.

Får nog krossa spargrisen för denna. Kanske det räcker till en AW Ultra 2 också.

Enligt en artikel på 9to5mac är det precis så, håll in knappen en stund för att fyra av.

Från sajten:
image

Något som Apple aldrig pratar om på sina Apple-event är hur mycket RAM deras telefoner har men som tur är så är det inte speciellt svårt att kolla upp.

I Xcode 15 som släpptes igår till utvecklare så går det att se hur mycket RAM den nya iPhone 15-serien kommer utrustad med och iPhone 15 och iPhone 15 Plus får även i år 6 GB RAM. Men iPhone 15 Pro och Pro Max får 2 GB RAM till och har nu totalt 8 GB RAM och om detta kommer märkas på något sätt i det dagliga användandet återstår att se. Vad för typ av RAM-minne det är går inte att se i Xcode men vi kan räkna med att många där ute kommer att plocka ned telefonerna i molekyler vid lansering så vi får svar på det.

iPhone 15-serien går att förbeställa redan på fredag och kommer sedan lanseras den 22 september och exakt hur lätt det kommer gå att få tag på en iPhone i år återstår att se.

Via MacRumors

Från sajten:

Om du missade eventet igår och vill ha en lite kortare summering av den nya iPhone 15-serien så löser Apple biffen i sin nya video där de går igenom allt vi behöver veta.

Är du intresserad av vad som är nytt i både iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro och iPhone 15 Pro Max så kan du på cirka åtta minuter få veta allt du behöver på ett lättsamt Apple-sätt. I videon går Apple bland annat igenom titan-designen, vad den nya action-knappen kan göra, de pratar om A16 Bionic och A17 Pro, det förbättrade porträttläget och den nya optiska zoomen på iPhone 15 Pro Max och så klart även lite om USB-C.

Vad tyckte du om det Apple visade upp igår? Var det några funktioner som föll dig lite extra i smaken eller var eventet lite av en besvikelse? Kommentera gärna i vårt forum så vi får veta vad du tycker!

2 gillningar