Min fru bad mig koll upp hur hon kan få en låt som hon gillar som ringsignal.
Har googlat lite, och hittar en del ganska konstiga och inte speciellt ”lätta” lösningar. Eller jag har missar något.
Kan det vara så att det inte är möjligt att få ha en låt som ringsignal på en iPhone?
Låten har hon köpt via iTunes på mobilen.
katho
15 Juni 2023 17:44
Måste man inte köpa en ringsignal? Om man vill göra på det enkla sättet. Så var det förr iallafall när jag höll på med sånt.
1 gillning
Att köpa låten som en ringsignal? Inte via iTunes?
Måste kolla på det då, låter ju tokigt men kanske inte helt olikt Apple.
katho
15 Juni 2023 17:50
Ja man kunde det förut iallafall, man köpte den som ringsignal, 30 sekunder typ.
1 gillning
Jag har en låt som ringsignal. Bara att göra en mp3 på max 30 sekunder. Vill minnas jag drog in den i iTunes och sedan i luren.
2 gillningar
Nu är vi uppe på avancerad nivå!
Förstår bara varför det inte går att ha ville. Låt som hela som signal
1 gillning
Zop
15 Juni 2023 17:59
Man köper dem under Signaler i appen iTunes för 9–12 kr per ringsignal.
Det går även att göra om en låt till en ringsignal men inte på något enklare sätt än de som redan nämnts i tråden.
Ok. Så alla låter finns som tunes i iTunes?
Jag får ge de ett försök igen
Vart görs detta?
Har bara tillgång till iPhones, ingen Mac.
Jag gjorde det från iTunes. (Jo, jag har en mac, men den är rätt slö)
Two Time är min ringsignal och Bella är till "väckarklockan" (kommer från min SonyEricsson W880i).
1 gillning
Ok. Tack, får se om jag kan be någon på jobbet om hjälp.
Tack för hjälpen!
Går inte att markera två svar som lösning.
Men @Zop och @chrme109 har båda sätt att lösa det.
TACK!
1 gillning
pao
16 Juni 2023 14:53
Sök på låten som MP3 i Google så kan det hända du kan ladda ned den. Gjorde så när dottern ville ha Earth worm Sally som ring signal. Som tur är ringer inte så många till henne
1 gillning
Går att göra om ljudinspelning till ringsignal med GarageBand i luren. Min mobil säger senapssås varje gång en polare ringer. Spelade in honom när han sa det och gjorde om inspelningen till ringsignal.