Låt oss ranta lite om Apple Watchs svagheter

Det vsr ju det jag skrev ovan :sweat_smile:

Ha, jag läser för slarvigt, sorry. :crazy_face:

Whoop är ett märkligt val om nu stegräkning är viktigt för dig, den saknar det helt. Jag slängde min innan långt innan min årsprenumeration var slut, pga att den i övrigt är ganska dålig som aktivitetsmätare.

Den enda träning jag mäter nu är på cykel och då använder jag Garmin cykeldator. Annan träning (löp och styrka) mäter jag inte längre, trots att jag har min AW på mig.

1 gillning

Jag har nog ungefär samma relation till min Apple Watch som @Marcus_Attefors har till sin iPad. Jag har den på armen varje dag men jag kan knappast påstå att jag använder den särskilt mycket mer än jag gjorde med tidigare modeller (har en Series 7 för närvarande). Gillar att de få notiser jag har inställda visas på Apple Watch och att ha en klocka.

3 gillningar

Då har jag samma relation till min iPad och Apple Watch :joy:

2 gillningar

Är det sant? Jag har ingen egen erfarenhet men vet vissa som svär vid den men då är det alltså kanske inte riktigt rätt val för mig då. Kanske får leta upp min gamla Xiaomi Mi Band, den har iallafall stegräknare med mål och mäter puls plus notiser från telefonen, byta låt osv, allt för under 400kr.

Kört Apple Watch som träningsklocka sedan 2016 (först series 2, nu se).
Ska man köpa en klocka med liknande funktioner från annan tillverkare är priset detsamma men sämre skärm och tråkigare gränssnitt. Har testat apples egna träningsapp men kört Strava i snart 5 år (testade Runke-per ett tag men det var kasst)

Hade en garmin tidigare men den var så urbota dålig att jag aldrig mer kommer ge dem en krona.

Fördelen med appen Watch är att man kan ha den till vardags med, många träningsklockor ser ut som en påse skridskor.

2 gillningar

Ja, det var ingen tråd för mig denna. :joy::joy:

4 gillningar

En sån vill jag ha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Var oerhört fascinerad av Tärningsspelaren när jag var 25.

1 gillning

Jag var också det (ungefär vid samma ålder :slight_smile:

2 gillningar

Inte förvånad att jag inte var ensam. Förutom att det är ytterligt underhållande bok som sätter igång alla möjliga tankar i huvudet brukar jag citera Luke Rheinhart kring sanningshalten i en bra historia "When distortions and digression occur to me in my life’s history I shall embrace them, for a well-told lie is a gift of the gods.".

2 gillningar

BTW: Tärningsappen finns... Be Siri slå tärningarna...
incoming-3D55AF86-8A8E-4F5A-9F91-C6F875E2626A

3 gillningar

:joy:

1 gillning

Vissa här i Gbg kallar det så :slight_smile:

1 gillning