Låt oss berätta om vår idé för Sveriges snabbaste och bästa tekniknyheter

Kanske inte bidrar med så mycket nytänkande men håller med många ovan. Nyheter behövs, fyller siten med innehåll och är lättare att ta fram än längre guider osv. Problemet är att nätet svämmar över av nyheter och samtliga siter skriver ungefär samma sak, rabblar specar mm. Där tycker jag er podd och YouTube-kanal är så intressant för där gör ni något, på svenska, som har saknats i Sverige. Så även om jag förstår komplexiteten i det är det där jag hoppas ni fokuserar mest framöver.

Lite tips på content:

  • Köp in en massa random Xiaomi-prylar och testa, kostar nästan gratis och det finns ett jätteintresse kring dom.
  • Hemautomatiserings-serie, intresset finns men det är lite klurigt att välja plattform och komma igång. Kanske någon i Svenska Hemautomatiseringsgruppen på Facebook som kan chippa in.
  • Ta in en elektriker som kan prata om förbrukning, smarta hemmet, hur man gör saker, vad man får göra och vad som händer i elbranschen (Plejd osv)
  • Mer artiklar och gärna klipp kring säkerhet med er säkerhetsexpert (Niva?)
  • Blindtestet var kanon - mer sånt
  • Hembesök hos folk som lever pryllivet med hemautomatisering, ljud, hemmabio osv
  • Testkör elbilar och utöka ert fokus lite mer åt bilhållet, kanske tillsammans med Bilar med sladd-gänget
3 gillningar

Håller med i mycket av redan skrivna förslag!

En annan grej jag tänkt på är om det går att sammanställa något om hemförsäkringar, märkesförsäkringar (typ Applecare) och butiksförsäkringar. Vad behöver man, vad behöver man inte som privatperson. Självrisker, etc för olika bolag (och för datorer, paddor och telefoner). Vill minnas att Attefors skrev nångång att han inte alls hade självrisk, vilken setup har han då?

2 gillningar

Det är en bra idé!

2 gillningar

Tappa aldrig lekfullheten.

Slå mig om jag säljer mitt Lego!

Nu får man ju inte aga barn…:sunglasses: