Lås upp din Volvo eller Polestar med Samsung Wallet

Från sajten:
image

Samsung har meddelat att deras Samsung Wallet nu stöder digitala bilnycklar för utvalda modeller från Volvo Cars och Polestar.

Detta innebär att Samsung Galaxy-ägare kan låsa upp, låsa och starta sina fordon direkt med sin smartphone. Digital Key-funktionen använder tre tekniker: Ultra-wideband (UWB) för handsfree-åtkomst, Near Field Communication (NFC) för “tap-to-unlock” och Bluetooth Low Energy (BLE) via Samsung Wallet. Användare kan även dela sina digitala nycklar med vänner och familj, samt hantera åtkomst efter behov.

Säkerheten är i fokus; Samsung Digital Key har EAL6+-certifiering, en av de högsta säkerhetsstandarderna för smarta enheter. Om en enhet med en digital nyckel förloras kan användaren fjärrlåsa eller radera nyckeln via Samsung Find.

Funktionen rullas ut under februari i år för utvalda Volvo-modeller i Europa, Nordamerika, Latinamerika och Asien, samt för Polestar-modeller i Europa, Nordamerika och Asien.

Via: Samsung Electronics

Läs mer:

Nu kan du ju äntligen byta till Samsung @MrMustang :tada::tada::tada:

4 gillningar

Köper hellre en Peugeot.

1 gillning

as you wish the princess bride GIF

End Of The World Mind Blown GIF by Daybreak

Glöm det så jag slipper dras med nu när jag fått ett inre lugn. :smiling_face:

Vänta bara, snart kommer @pao och @Thomas med sina franska vidunder och bultar på verkstadsdörren när deras bilar har gått sönder :laughing:

3 gillningar

Köper Samsunganvändare så dyra bilar :thinking:

De köper en gammal 740 och klistrar på ett Polestar märke :wink:

Då Samsung har den dyraste mobilen på marknaden så är ni nog ute och reser på många sätt :wink:

Va?
Har de blivit dyra nu också, jag trodde man köpte Samsung för att Apple är dyra :wink:

Allting är relativt. Men S25 Ultra precis som S24 Ultra är faktiskt 100 USD dyrare än iPhone 16 Pro Max i USA. Sedan har du ju Fold. Men Apple plockar fortfarande första platsen med absolut dyraste 60hz mobilen :blush:

1 gillning