Laptopladdare

Sätter mig tillrätta på ett möte och upptäcker att min laptop har väldigt lite batteri. Har bara en 20 W laddare med mig. Den hade funkat till min MBP men till PC? :grimacing:

Beror väl på dator, min fru laddar sin Lenovo "chefsdator" med vår Macbook Air laddare, då Lenovo tillverkar laddare av tveksam kvalité (hon har givit upp att beställa nya) :smiley:

Min kunddator som är av "projektledarmodell" orkar inte med att drivas med en 60 W laddare, dock så hinner den ta igen det under kväll och natt, så jag klarar ändå en dag.
(Min kund förser mig bara med en laddare och min chef vill inte bekosta en laddare åt kunddatorn, samt att jag orkar inte släpa laddare mellan hemmakontor, konsultkontor och kundkontor :P)

1 gillning

60W funkar även på min Dell, trots att originalladdaren är 130W. Men använder i stort sett bara 60W laddaren som USB-C porten i min skärm ger, funkar bra när man sitter dockad hela dagarna. Men fort går det inte...

Mina skärmar ger 90 W men då klockas datorn ner… dvs den datorn jag jobbar på :sweat:
Men då har jag en nästan maxad släpbar Dell 7760 också, men märks väl mest vid simuleringar kanske :nerd_face:

Oj, det är ju en riktig best. Jag kör med en Latitude 5521, den klarar 60W med nöd och näppe. Visst får jag upp meddelanden om Slow Charging, men när den ändå sitter ipluggad hela dan så spelar det ju ingen roll.

1 gillning

Haha ja, jag klagade på att jag maxade ramen i min 5550, då fick jag från IT om jag inte ville ha en riktig dator och att de gick ju alltid göra en custombeställning med extra allt bara chefen signade :nerd_face:

Så fick en Xenon 11955M, 64 GB ECC ram, 2 TB NVMe och ett Quadro RTX A5000 :+1: Lite snålt med ram kanske :slight_smile:

1 gillning

Laddar allt med min Satechi 165 W GaN som jag alltid har med mig i väskan.

1 gillning

Det gick bra med 20 W. Den klarade att förse datorn med ungefär det den gjorde av med.

1 gillning