Länsförsäkringar lanserar Apple Pay

Äntligen har Länsförsäkringar fått tummarna ur och meddelat via sin FB att de kommer lansera ApplePay till hösten!

4 gillningar

Äntligen!!!

Men äntligen!

Det var ju på tiden! Vi har American Express också så det har inte varit ett problem men fler alternativ är bra.

Bara SEB kvar nu då. Men så gammalmodiga som Familjen Wallenberg är så kommer det väl aldrig hända.

Amex funkar ju tyvärr inte alltid i alla butiker när man vill köra med Apple Pay.

2 gillningar

Ja har faktiskt inte lyckats en endaste gång.

Entercard ägda Coop-kortet är också kvar.

Vet inte hur mycket jag saknat det sedan Curve kom.
Curve har fungerat oförskämt bra.

2 gillningar

Handlar du bara på Coop?:joy:

Funkar på ganska många ställen men det går inte att förlita sig på bara Amex och Pay.

Jag betvivlar inte att du har rätt att COOP MC inte fungerar men har du prövat att lägga till det på senaste? Jag har kreditkort via Swedbank och är också EnterCard som är utgivare av det och där fick jag stöd för Apple Pay för cirka en månad sedan.
EnterCard har på sin hemsida ett pressmeddelande där de skriver ” I början av nästa år kommer ännu fler av Entercards produkter i Skandinavien att kunna erbjuda Apple Pay. Detta inkluderar bland annat Swedbank-kunder.” så jag tänker att även COOP är på gång. Funder på att byta till Coop Mastercard när så småningom äntligen får en Coop i Ronneby.

Länk till EnterCard hemsida

Plötsligt händer det!

Stolt kooperatist här va! Gick inte heller på Nordic Choice Hotell Södertälje.

Går inte att lägga till Coops kreditkort i ApplePay, provade nyss. Tyvärr…

Du får skaffa Länsförsäkringar med Apple Pay i höst då. De är väl kooperativa?

...och tankar på OK? (före elbilen då) :wink:

Man vill ju vara solidarisk. :innocent:

Inte så stort matsortiment där.

Nu är det höst.

1 gillning

Yes, nu finns LF i ApplePay. :smiley:

4 gillningar
2 gillningar