Långtidshyra bil?

Har full förståelse för att han lägger sin tid på viktigare grejer :wink:

När man beskriver min excentriske vän blir det lätt som att det låter som ett original som bor i en jordkula och luktar illa. Men han är fullt fungerande, två jobb, ett akademiskt och ett som inte kräver högre utbildning. Han dricker och röker inte utan försöker få livet runt honom att snurra så hållbart som möjligt. Han är inte fanatisk på något sätt när hans cirklar möter andra människor, snarare väldigt pragamatisk då. Han kan dock vara lite besvärlig för myndigheter, chefer eller andra auktoriteter. Han kan vara extremt teknisk när det kommer till att laga en bil eller att bygga ett hus så att han kan koppla bort Vattenfall. Men han skulle aldrig i livet köpa en smartphone eller en HiFi-anläggning. TjockTV visar samma program som en anorektisk smal TV brukar han säga. Alltså har han en tjockTV. Så det finns mycket att hämta i hans livsföring. Men det är få av oss som har det modet och den orken. Det är enklare att bara slappna av och låta materialismens eller kanske bättre, konumtionismen lägga sina varma armar runt om oss…:innocent:. Och glädjen i att plocka hem ännu en pryl, vi kanske inte behöver, under Black Week är svårbeskrivlig…:innocent::grin:

Lite om honom som snart hör av sig och berättar att nu finns en V4 att hämta…:grimacing:.

Asså… Nu steg den mannen ännu mer i mina ögon :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Varför inte fråga ”gamla” arbetsgivaren om du kan få hyra den i 3 månader. Kostar inget att fråga. Kanske löser ett problem för dom också…

gomore.se, både korttidsleasing och uthyrning från privatpersoner.

Den möjlighet fanns/finns tyvärr inte. Jag kunde få köpa loss den eller lämna in den.

Det rör lite på sig. AVIS kan erbjuda en lite rackare för lite drygt 5000. Det andra alternativet jag kör på är att köpa en cab. Jag tänker om jag är beredd att hyra en för upp till 7000 i månaden så kan jag jag bära en viss värdeminskning när den säljs i höst. Om jag uttrycker mig försiktigt. Trivs vi med en cab över sommaren gör jag kanske om den till sommarbil. Ska kolla lite mer.

Det rör sig ännu mer framåt… Lagt bud på en cab…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Det du får fråga dig är hur viktigt är det att bilen är pålitlig den här tiden.

En gammal billig begagnad bil som är nybesiktigad håller ju sannolikt ihop den tiden och bör vara klart billigaste alternativet. Med lite tur får du tillbaka pengarna och har bara betalat lite soppa, skatt och försäkring.

Men en nyare bil minimerar ju risken att du plötsligt inte kommer iväg en morgon.

Jag blev av med körkortet ett år, var riktigt skönt slippa köra bil och skjutsa på folk. Även bra för att frun tog tag i att skaffa körkort då.
Rekommenderar att inte hyra alls. =)

1 gillning

Mitt bilprojekt går vidare…

1 gillning

Ett år? Vad hade du hittat på?

Usch va drygt !
Ta om lappen och förlorad bonus på det ?

Jag svimmade två gången med någon veckas mellanrum, slog mig ganska ordentligt och hamnade på sjukhus, inte bra att bromsa med näsan.
Anledningen kom de inte fram till men de tyckte inte jag skulle köra bil på ett tag. Inga mer svimmningar nu, men var inga problem vara utan bil ett drygt år.

image

7 gillningar

Läskigt, skönt du mår bättre idag! Jag svimmade också för ett par år sedan 2 gånger… Inom en vecka… Inget hittades… :man_shrugging:t2: Aldrig svimmat efter de…

Fasen va obehagligt! Hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka :neutral_face:

Men aj …

Det där både lät och såg obehagligt ut. Tur att det inte blev värre!

Jag har hade en “pacemaker” inopererad i tre år som övervakar utan att den märkt något och inget annat har hänt så var nog bara kroppen just då som varnade lite. Så är nog ingen fara längre.

2 gillningar

Snubblade över denna tråd, vad blev det för alternativ @xms67 ? Köptes Saaben?

1 gillning