Jag har problem att ibland när jag kommer till min Mac Studio går allting enormt långsamt. Ut på internet men också internt på nätverket – men inte mellan andra enheter.
Summa sumamrum – det ligger alltså i Mac Studion – problemet har varit med mig genom två stora MacOS-uppdateringar.
Det fungerar med en omstart. Någon som vet hur jag kan felsöka det bättre? Ibland är det både nerladdning och uppladdning som ligger lågt och ibland bara nerladdning.
Jag kan inte Mac men i Windows går man via kontrollpanelen och bara avinstallerar eller ominstallerar som vilket program som helst.
I Linux går man till mappen för drivrutinen, öppnar ett terminalfönster som administratör och kör lite magiska bashkommandon som
sudo, och baserat på den lilla erfarenheten jag har av Mac så är det förmodligen den vägen du får gå.
Edit: Verkar ändå vara liknande som i Windows, hittar bara på osX men lär ju vara likadant.
Jag säger som @Christoffer_Larsson, jag kan inte Mac. Men jag gissar att det kan vara något problem med DCHP, en enkel grej du kan göra är att förnya DHCP leasen.
Gå till Systeminställningar och välj Nätverk.
I listan till vänster väljer du den anslutning du använder (till exempel Wi-Fi eller Ethernet).
Klicka på Avancerat... nere i högra hörnet.
Välj fliken TCP/IP.
Klicka på knappen Förnya DHCP-lease.
Alternativt se över DNS inställningar, testa exempelvis att ändra till google DNS (8.8.8.8) och se om det hjälper. Hur man gör det på Mac orkar jag inte googla.
Att det funkar efter omstart, betyder ju att kabeln funkar iallafall, så du har inte något hårdvaruproblem.