Långsam 3G med 3-abonnemang i Japan

Sen igår är min telefon fast i 3G och data funkar typ inte ibland och ibland laddar den sakta , jag är i Japan och 4g funkade första dagen , blir galen på det här
Jag har 3 som operatör
jag har provat
Starta om
Volym upp&ner hålla inne knappen resetten
Flight mode på&av
Satt 4G only, 5G auto och 5G on
Återställt mobil data inställningar

Vet inte vad jag ska googla på , kan knappt googla pga av nämnda problem
Någon som har en idé?

Bara skriva det här krävdes några försök :face_with_symbols_over_mouth:

Stäng av luren och roa dig i Japan istället. :joy::joy:

1 gillning

kanske inte finns tillgång till annat annat än 3g .. ja tycker du har provat de man kan prova :man_shrugging:t2:

1 gillning

Hur ska jag då hitta tillbaka till hotellet ? :sweat_smile:

Har du kollat mobiloperatörens status? Har de problem? Risken är väl att hemsidan är svårtydd..:sunglasses: Om du nu inte kan läsa Japanska.

Finns det inga tåg i Japan? :joy::joy::joy:

Rädd för de :confused:

Försökt googla men hittar inte , står Softbank som operatör
Jag är i Tokyo , varit runt i olika stadsdelar och det gör ingen skillnad så tvivlar på att det skulle vara strul

Haha jo , men utan telefon så är det för många tåg och inget stannar utanför mitt hotell , kan hamna vartfan som helst :sweat_smile:

1 gillning

Kan du köpa ett kontantkort och testa?

Våga lev lite :joy:

2 gillningar

Men det är ju de historierna du kan bära med dig hela livet. :joy::joy:

Vem ska jag berätta den för om jag inte hittar hem ? :laughing:

1 gillning

Hem hittar du alltid, bara att ge polisen ett finger så kör de dig till flygplatsen. :joy::joy:

BTW: Nu verkar ju luren funka skapligt iallafall. :joy::joy:

Får prova de , alternativt starta roamingen på mitt telenor abonnemang
Men just de e sim… borde kunna skaffa något abonnemang online och lägga in
Tack ! :smiley:

Det är de som är det jobbiga , det funkar vissa stunder , typiskt nog när jag säger att jag har problem :joy:

1 gillning

Hade samma problem med 3G i London. Funderade på om de hade stängt av data på just 3G

Jag vill minnas att det hänt en gång i USA för mig men är inte helt säker , tror det bara löste sig :man_facepalming:

Hade samma problem med Tre när vi var i Japan. Stängde av ”Automatisk” under mobiloperatör och valde en av de andra tillgängliga operatörerna istället som Tre har avtal med. Den som var förvald funkade aldrig att surfa med.

4 gillningar

Jag testade stänga av automatiskt tidigare idag men den stod bara och snurrade i flera minuter… men nu däremot förslag den operatorer :smiley:
Minns du vilken du valde ?
Provade nu snabbt och den KDDI gav no service

Edit : docomo verkar funka :smiley::smiley::smiley: tack så sjukt mycket!!! Nu ska jag ladda telefonen och ge mig ut igen :beers::beers:

Edit 2: och välkommen till forat! I min bok är du redan i hall of fame (om jag får säga det som en relativt grön medlem jämfört med andra) :partying_face::partying_face:

1 gillning