Lampor med Wi-Fi

Jag har två ljusslingor från Yeelight i mitt Homekit. Dessa tappar koppling till Homekit väldigt ofta. Jag får göra de strömlösa för att få de att funka igen. Dock tappar de aldrig anslutningen till egna appen.

Sen har jag lampor som går på zigbee med hubb som funkar stort sett till 99%. Trådfri och Hue. Jag har AppleTV som hemhubb.

Är grejer med Wi-Fi till Homekit överlag opålitliga?

Och vad kan man göra?

Jag tror snarare att det mer har med tillverkaren att göra.

Enig med @zinned. Har nog med tillverkaren att göra.
De saker jag har som går in i Homekit via wifi är väldigt stabila.

Prova flytta dem närmre din trådlösa accesspunkt och se om det är stabilare då, om så är fallet så behöver du nog biffa upp ditt nätverk en smula.

Det är tyvärr inte det problemet, då en av slingorna är bredvid routern och den andra är 2 m ifrån och det är öppet. Och sen funkar ju både Mi Home och Yeelights app klockrent. Det är något med Homekit som inte är optimalt. Det kan funka i Homekit i veckor och sen kan det strula så man får starta om var 10:e minut. Men tack för förslaget!

Ja, då är det deras logik gentemot HomeKit som inte är ordentlig. Igen, tillverkaren :slight_smile:

Idag tappade de koppling till Homekit igen. Så var 14:e dag är det omstart som gäller.