Lagar och regler i bostadsrättsföreningar

du kommer få en länk till elsäkerhetverket strax :yum:

2 gillningar

Lagar och regler måste man bryta ibland bara för att.
Tänja på gränser och vara lite motvals är nyttigt både för en själv och omgivningen. :fire::fire:

Paragrafryttare är det värsta jag vet. :joy:

På jobbet ställer jag mig ibland på besöksparkeringen när jag är lite sen eller lat. Alltid retar det någon.
Vägrar också fylla i ett papper som skall göras varje gång man utnyttjar en truck, är en EU-regel säger chefen. Helt idiotiskt tycker jag så nu har han gett upp efter 3 år. :sunglasses:

2 gillningar

haha yeah fight the power!! :heart:

Beror väl lite på vad gäller, om man går mot röd gubbe så riskerar man ju i stort sett bara sig själv men i detta fallet kan man ju bevisligen riskera andra och speciellt barn.

Inte läge att ”tänja på gränserna och vara motvals” då.

3 gillningar

Hade aldrig kunnat gissa att den här tråden hade kunnat engagera så som den gör! :joy:

3 gillningar

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Trafikregler i allmänhet

Handlar nog om att retas lite också. :joy:

3 gillningar

Självklart tänjar man inte på gränser om människor kan råka illa ut och avlida.

Jocko, du har rätt där kring ansvaret. Det finns något som heter innehavaransvaret kring en elanläggning. Där ingår styrelsen. @marges Det är bara att plöja igenom ellagen. Det står där, klart och tydligt. Annars kan du ta en ESA-kurs.

2 gillningar

Antagligen, men ändå! :joy:

1 gillning

En motorvärmarkabel är ju jordad och har inga utstående anslutningar så det ska mycket till för att det ska bli ett dödsfall. Det är inte helt lätt att få till en kortis med bara fingrarna och sen har ju även kabeln ett plastlock (om nu ägaren sätter tillbaks det) så det är en relativt säker pryl.

3 gillningar

Hur får du det till att jag saknar respekt för lag och liv bara för att jag inte sett några argument för att det skulle vara farligt eller i stid mot lagen att lämna motorvärmarkabeln framme? Vi har som jag ser det bara olika tolkningar. Eller finns det något prejudikat?

Barn ska inte vara utan uppsikt där det finns bilar. Och det främst av andra orsaker än motorvärmarsladdar.

Jag har dels länkat till och citerat lagparagrafen. Där har du argumentet.

I en perfekt värld ja, lika perfekt om motvallskärringarna kunde plocka bort kablarna :rofl:
Lite svårt att påverka när en kommunal gång och cykelväg går rakt genom vårat område parallellt med parkeringsplatser till ett skolområde.

I teorin så kan man det ja. Nej jag tänker inte leta reda på den eftersom det är så roligt att skoja på min bekostnad.

För min del var det inte på skoj utan kunde inte hitta något själv och var därför lite nyfiken på vart du nosat upp det.

1 gillning

Jag är 100% Team Jocko här, men jag uppskattar att ni alla gör det här till en så fantastiskt underhållande tråd :laughing:

4 gillningar

Borde gå att länka eller citera den lagtext där står klart och tydligt, har inte sett det så här långt. Det som presenterats i tråden hittills har varit långt ifrån klart och tydligt i mina ögon.

Förslaget att plöja igenom ellagen eller gå en ESA-kurs gör att jag inte tror att du heller har koll på vad som gäller i detta mycket specifika fall.

99 inlägg… Det finns människor som verkligen gillar förbud, de finner nästan en undangömd njutning i en ny regel. Men den njutningen är ändå inget mot rollen som kontrollant. Då, det är då man kan få utlopp för allt det man inte fått tidigare. Allt man är förnekad, allt man är bestulen.

Här om bostadsrätter, i media om Corona. Tänker att civilisationen ständigt är nära gränsen till det totalitära. Det är med glädje och njutning många beskär din egen frihet.

Här bostadsrätter, där Trump. Många röster höjs för hårdare, gapigare och vulgärare utrop. Människor bär, med rak rygg, fram mörka krafter till tonerna av sin egen undergång.

2 gillningar

Svårt att förklara för den som inte begrip :wink: du får tro precis vill, men @anon29666066 har rätt. Sitter man i styrelsen så är man ansvarig om nånting händer. El är som sagt inte bara två hål i väggen som vissa tror :slight_smile:

2 gillningar