Ladda upp inför Hogwarts Legacy med en ordentlig genomgång av spelet

Från sajten:


Hogwarts Legacy har ryktats bli ett stort och häftigt RPG öppenvärdspel, spelet har tagit sin tid att utveckla. Med en längre genomgång ser det ut att det verkligen leva upp till förväntningarna.

10 februari kommer det att vara möjligt att spela Hogwarts Legacy på Playstation, Xbox, Nintendo Switch och till PC. Handlingen spelaren kastas in i är som student på Hogwarts. Räkna dock inte med att springa på Harry eller Hermione på skolgården. Spelet utspelar sig nämligen 100 år innan Harry Potter går på skolan.

Spelet ser ut att landa på mellan 500 till 600 kronor i pris beroende på spelplattform.

Källa: Hogwarts Legacy

2 gillningar

Väntar med spänning på när Switch-releasen ska offentliggöras. Den är hittills undantagen 10/2 datumet...

1 gillning

Amazon satte mars, en månad efter men nu har de ändrat till 31 december 2023

Ser sjukt mycket fram emot detta spel!

1 gillning

Från sajten:


Hogwarts Legacy ser ut att bli ett långt spel – för den som vill göra alla sidouppdragen.

Precis som i klassiska RPG-spel kan vi välja bland fyra olika klasser att spela, Charms, Defence Against the Dark Arts, Herbology, och Potions.

Enligt Gamereactor sägs speltiden vara runt 35 timmar om man bara väljer att köra igenom kampanjen, eller 70 timmar om man väljer att spela alla sidouppdrag. Så vi ser framför oss härligt många timmar i Harry Potters värld.

Avalanche Software har nu också släppt systemkraven för PC. Där det framgår, för att kunna spela spelet i 4K Ultra på PC, en processor av typen i 7 10700K eller en Ryzen 5 5800, och ett grafikkort av typen NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti eller AMD Radeon RX 7900 XT.

Hogwarts Legacy släpps den 10 februari till Playstation 5, Xbox Series S och X och PC, den 4 april till Playstation 4 och Xbox One och slutligen den 25 juli till Nintendo Switch.

Källa: Hogwarts Legacy

 

1 gillning

En intressant aspekt är att woketwittern uppmuntrar till bojkott av spelet för att de tycker att J.K. Rowling är transfobisk.

Är så jävla taggad på detta!! Jag brukar aldrig förköpa eller boka spel men denna gången överväger jag det faktiskt.

Edit: fixat

5 gillningar

Ska också införskaffa mig det snart. Dock blir det att beställa analogt då jag sitter just nu på 4g donge. Kommer att ta 3-4 veckor att ladda ner. :frowning:

Jag beställde analogt med!

Tur jag har Xbox Series X :wink:

1 gillning

Hehe, är glad att jag har ps5an med skivläsare… kan spela mina gamla ps4 spel men också för att digitala spel många gånger är dyrare. Så sjukt!

Den eviga debatten om man kan skilja skaparen från skapelsen.

Från sajten:


Det är inne att göra film- och tv-serier av spel men Hogwarts Legacy går åt andra hållet och gör spel av böcker och filmer och nu har spelet fått sig en lanseringstrailer.

Det kommande Harry Potter-spelet Hogwarts Legacy ser ut att bli ett ordentligt äventyr fullt av otrevliga monster som vi bekämpar med magi. Spelet som är ett action-rollspel utspelar sig på 1800-talet och det är Avalanche Software som har utvecklat spelet. För att fira lanseringen har Warner Bros. släppt en lanseringstrailer för spelet som släpps den 10 februari.

Hogwarts Legacy kommer släppas till PlayStation, Xbox och PC den 10 februari och till Nintendo Switch den 25 juli.

3 gillningar

Nån som vet om flera spelare kan dela på spelet? Alltså om barn 1 köper spelet; kan barn 2 skapa en egen gubbe?

Du bör ju kunna ha olika sparfiler! Kan kolla!

1 gillning

Du kan köra flera karaktärer. :+1:

1 gillning

Tack, barnen vill köpa spelet ihop och spela på samma pc fast med egna ”gubbar”.

Svenska streamern Annie Fuchsia klarade spelet till 100% efter 90h.