Ladda gratis med Volvo & Polestar i sommar

Är det inte märkligt att de gör detta för att visa upp sina elbilar? Borde inte deras primära målgrupp vara de som fortfarande kör fossilbilar, inte de som (sannolikt) kör relativt nya elbilar redan?

Det är väl tänkt av samma person som kom på Google-annonser. När man väl köpt något föräras man med tre veckor fulla av annonser för det man redan köpt…:man_shrugging::grin:

1 gillning

Insynsskyddet, utgår från att ni menar ett sådant man drar över det man har i bagageluckan.

Har inte typ alla ett sådant som man rullar ut och således rullar in när man inte vill använda det?

Ja, men om man vill lasta något stort och fälla baksätet kan man behöva montera bort det ihoprullbara insynsskyddet och då är det väldigt praktiskt om det finns ett ställe att förvara detta i bilen. :slight_smile: Som under lastgolvet.

1 gillning

Aha, ok…

Jag har lastat massor i vår Skoda Superb, som har enormt lastutrymme, och jag har inga problem att fälla sätena trots att ”rullen” sitter där.

Trodde det funkade så hos typ alla. Jobbigt att behöva ta bort den där.

Ja, det går att fälla sätet utan att ta bort den. Men ska du ha in något stort är ju rullen i vägen om du inte monterar bort den.

4 gillningar

Måste kolla hur det ser ut i din bil. Jag kör regelbundet stora säckar med löv, gräs och grenar till en avfallsanläggning eller väldigt stora kartonger. Om jag låter min rulle sitter kvar blir det klart bökigt med påsarna i min XC60. Blir det inte det hos dig? Stora kartonger går ju bort om rullen är kvar min bil, och där är det väl så att Superb är större fram till rullen, men en betydande del av bagageutrymmet måste ju försvinna om du jämför med att ta bort den även i Superb? Dessa exempel med sätena fällda.

Jag har aldrig tagit bort den så jag vet inte hur det skulle vara utan den men jag har heller aldrig haft behov av att flytta den trots jag kan tycka att jag har lastat rätt stora grejer.

Sitter inte “rullen” kvar i bilen bakom ryggstödet på Skodan så att den inte är i vägen förrän man lastar lika högt som ryggstödet är?

Jo.

Hur menar du? Ja, den sitter där den sitter men är enligt mig inte vägen för att lasta mycket.

Nog hög och lång kartong så lär du behöva ta bort den.

Vissa “rullar” sitter kvar på ryggstödet och följer då med ryggstödet ner när man fäller det. Sitter rullen kvar i sin “vanliga” plats då är den ju i vägen om lastens höjd är högre än ryggstödet och måste då plockas bort.

4 gillningar

Mjölby :heart:

Sonen tyckte att C40 var finast. Jag tyckte den röda inredningen i XC40 var fräckast.

Aha, det har jag nog aldrig sett. :slight_smile: Låter ju rätt fiffigt om man fäller hela baksätet, men hur blir det om man bara fäller 20, 40 eller 60 %?

På Octaviorna vi haft satt lastförskjutningsnätet fast på baksätet. Det satt på 60%-sidan, så den sidan gick inte att fälla separat utan att haka loss nätet från ryggstödet. Antar att det blir likadant om insynsskyddet sitter fast där. Både nätet och insynsskyddet fanns det plats för under bagagerumsgolvet.

Håller med :slight_smile:

1 gillning

Det förstår jag och i vårt fall med Superb så följer den med när man fäller ryggarna. Inga problem alls.

Då märker du ju inget av det direkt, så det är bara att lasta på. :joy:

Exakt så.

Det tog ju en annan väg det här, jag kommenterade bara att jag var förvånad över att folk känner behov att montera bort dem.