Kyla mediaskåp med USB-fläkt?

Har införskaffat ett PS4 Pro (till barnen så klart)… och tyckte det blev lite mycket grejer på bänken så flyttade om och gjorde plats i skåpet ist… har borrat hål och placerat skarvsladd i skåpet ist…

Till min fråga:
Det bli så klart varmt där inne med PS4, ATV, Homey och lite annat och jag vill då få in en fläkt.

Hade tänkt mig något i stil med en vanlig dator fläkt men som kopplas in på USB… har sökt lite men inte hittat något…

Tar gärna emot tips! :slight_smile:

1 gillning

Mitt tips är att ha dörren/lådan öppen när ps4an är igång. Har stor öppning på baksidan på mitt sideboard men måste ha dörren öppen annars blir det för varmt och fläkten lever j*vel.

Har samma sak i min tv-byrå, dock måste jag ändå öppna på vissa spel när ps4 drar igång riktigt ordentligt.
Antingen löder du usb-sladd med en datorfläkt, eller köper något sådant här https://www.amazon.com/4-Pin-Sleeved-Power-Adapter-Cable/dp/B01LW50R03

Sen kan du ställa in ps4 på att usb-uttagen skall vara på i 3 timmar efter ps4 gått i viloläge, brukar räcka för att dra ut all varm luft som är kvar i skåpet

2 gillningar

Jag har en IKEA bestå som vägghängd TV bänk med en massa prylar i.

Det jag gjorde var att bottenplattan i ena hörnan satte jag den tystaste datorfläkten jag hittade på Kjell.
I andra sidan gjorde jag ett hål för att då skapa genomströmning i hela skåpet.

Fläkten är en 12v som jag har en trafo kopplad till en Ikea plugg som slår av och på vid olika tider.
E.v. Sätter jag en tempsensor i skåpet för att styra den vägen.
Hur som så har det sänkt temperaturen i skåpet en hel del.

1 gillning