Det är något speciellt med filmer som fokuserar på naturkatastrofer, och uppföljaren till den gamla klassikern Twister kanske inte når upp till originalets nivå, men är ändå sevärd. Nu finns den tillgänglig på Max.
Idag släppte Max Twisters på sin streamingtjänst. Filmen kanske inte vinner några Oscars, men den är perfekt att se med familjen – tillsammans med ett par stora skålar snacks. I filmen följer vi Kate Cooper, en före detta stormjägare som lagt sitt livsfarliga yrke på hyllan efter en tragisk incident. Trots sitt beslut kan hon inte hålla sig borta från de adrenalinstinna stormjägarna, och snart är hon tillbaka för att testa ett nytt system för spårning av tornados – en teknologi som kan rädda liv i framtiden.
Filmen går att se på Max och har du några andra härliga filmtips lagom till helgen så droppa en kommentar och tipsa på!
Här är ju Jan de Bont Twister med Hunt / Paxton så lysande så jag har svårt att se om denna tillför något. Kommer att se den och nya Roadhouse var ju faktiskt underhållande
Den slår inte originalet på några sätt, men maffig CGI och jävulskt bra ljud så glasen i skåpen skakar. Så helt klart sevärd men inte mycket mer än så =)
Ja den kan säkert passa. Sonen på 13 år tyckte den var spännande. Alltid intressant med 90 tals filmerna för dagens generation. De hade ju riktiga fläktar som blåste så skådespelare var helt sönderblåsta
Jag minnis inte ens längre vilken senaste ny film jag tyckte om. Jag brukar titta på mycket film, men idag är det nästan omöjligt att hitta något bra. Ny då.
Serier är lite lättare, men jag tycker det är lite samma där. Äldre serier som t.ex The X-Files (1993–2018), Lost (2004–2010), 24 (2001–2010) m.m. ligger varmt om hjärtat La Femme Nikita (1997–2001) är en av mina favoritserier.
Såg den igår, den var inget vidare. Men det känns som att det är svår uppförsbacke att göra vettiga filmer/serier om WW2 nuförtiden, det mesta är ju redan sagt och gjort i den genren. Eller för att se det ur en annan synvinkel så är man nog ganska kräsen gällande just WW2, iallafall är jag det.