Kulturyttringar som får vuxna män att gråta

Musik, film eller TV-serier. Vi har alla varit där – fått en och annan tår när något sorgligt eller för den delen lyckligt händer i en film. Så kom igen nu alla män (och kvinnor), vad gråter ni till?

Armageddon är helt klart ett starkt ögonblick.

Men även huvudtemat i Horizon Zero Dawn!

Här kommer en idolbild!


3 gillningar

"You bow to no one"

2 gillningar

Jag är så jäkla blödig så jag kan börja gråta till ett avsnitt av Extreme Home Makeover :sob::joy:

4 gillningar

Efter man fick barn är det något som ändras i hjärnan :thinking:
Ögonen tåras för nästan ingenting .

4 gillningar

Fäller alltid en tår till scenen i Armageddon när pappan som inte får träffa sin son lämnar en leksaksminiatyr av rymdskeppet på trappen och säger att mamman kan hälsa honom.

1 gillning

I’m with you brother!:sob:

1 gillning

Jag gråter ganska ofta till film och serier.
Ingen speciell scen jag kommer ihåg men i denna film är ju inte ett öga torrt.

Är den bra? Något att lägga till sin IMDB lista kanske…?

Fantastisk film som bygger på en sann historia. :+1:t3:

Jag är precis likadan! :heart:

1 gillning

Jag storbölar i princip alltid när vi ser Disneyfilmer med barnen. Lyckliga stunder/slut med familjer och föräldrars relation till barn får ögonen att tåras. 11-åringen som börjar “tuffa” till sig himlar med ögonen men jag står för att jag blödig!

6 gillningar

Samma här. Finns nog ingen Disney film jag inte gråter till.
Just nu läser vi Harry Potter böckerna här hemma. Till sonens förtret får jag pausa för att det tjocknar i halsen var och varannan sida.

2 gillningar

Den här filmen :sob:

3 gillningar

Lyckliga moment eller slut i filmer tvingar fram en tår eller två. Om något barn är inblandat kan det bli ganska blött på kinderna. Jag är dock så otroligt larvig att jag alltid dolt det. Kommer inte ihåg vilken film, men när det skvalade ganska rejält började sonen kolla misstänksamt så jag fick verkligen skärpa mig…:joy:

Jag har hålla ett par tal till dottern och då är det svårt att inte får gröt i halsen. Noterat att det har blivit så sedan hon blivit lite äldre. Nar barnen är barn är det en annan känsla.

1 gillning

Disney är experter på det. Likadant här.

Kanske En eftermiddag med David Urwitz.

Standardversionen

Akustisk version med förklaring

Slutet på ”Harold and Maude”: