Kryddkvarnar

Hallå bubblare!

Funderar på att köpa nya salt och pepparkvarnar.

De jag riktat in mig på är Peugeot Paris uSelect. Två st 18cm och en 30cm.

Är det någon som har erfarenhet av dessa eller har en annan rekommendation?

1 gillning

Vi har en sådan här. Peppar och salt i samma. Bara vrider på överdelen för dom olika. Nu är den på salt.
Har haft den i 10 år och funkar kanon.
bild

https://www.chefn.com/shop/salt-pepper.html

Vi kör med dessa, fick dem när vi köpte ny bil hos peugeot. Riktigt nöjd med dem faktiskt

Funkar de bättre än bilen? :joy::joy:

Exakt dom jag kollar på samt en 30cm för svartpeppar

1 gillning

Bara att köra! Sjukt nöjd!

1 gillning

Bilen går som en dröm!

1 gillning

Jag har salt- och pepparkvarn från Zassenhaus. Finns många modeller, jag har 18 cm ”Berlin”.

Fin kvalité. :+1:

Finns det något elektroniskt som inte är white trash?

1 gillning

Kör dessa hemma. Lite roligare form
https://www.svenssons.se/p/kök-och-servering/kryddkvarnar/bottle-kryddkvarn-hunting-green/beige-set-om-2-valnötstopp/180917

Perfex är ju bäst och coolast. Amazon.com: Perfex Adjustable Pepper Grinder Mill, Made in France, High-Carbon Steel Mechanism, 4.5-Inches, Silver: Pepper Grinder: Kitchen & Dining

Annars är ju Peugeot Paris hur bra som helst.

Det blev Peugeot :smiley:

4 gillningar

Nej, jävla påfund, belysning o crap…

Zassenhaus eller Skeppshult.

Blev Peugeot. Grymt nöjd. Fick bäst i test i de recensioner jag läste :smiley:

Min kvarn gick sönder i helgen, monterade ned den men lyckades inte laga den. Vad bör man köpa? Den jag hade innan var en Peugeot.

Vi hade Peugeot, gillade inte de alls. Har inte kommit till skott och fixa andra utan kör Ullared's för stunden. Tar gärna tips om bra skit.

Som jag förstått ska man ha Zazzenhaus, så jag slog till på deras, nöjd än så länge :slight_smile:

1 gillning

Även om det finns delade meningar om Peugeot. Men den Peugeot Paris pepparkvarn U select som jag har funkar kanon. Men viktigast är ju ändå vilken peppar man har i den :slightly_smiling_face:

2 gillningar