Kritik mot fotbolls-VM i Qatar

Fixar, kan inte skicka PM till dig bara, skicka ett till mig så löser jag det där! :grinning:

:face_with_hand_over_mouth:

2 gillningar

Jag och 13-åringen diskuterade om man ska se några matcher eller inte. Det var han som tog upp frågan och inom loppet av en sekund fick man ju bestämma sig åt vilket håll man skulle leda honom. Det blev ett långt snack om Qatar och Fiifa, migrantarbetare och arbetsmiljö. Sedan bestämde vi oss för att kolla… Jag tror aldrig jag sagt att jag är en bra människa…

2 gillningar

Många av matcherna går under arbetstid och skoltid så ni kan ju alltid säga att ni bojkottar dem.

1 gillning

Har ni sett bilderna från Qatar där "engelska" supportrar redan är på plats? :laughing:

Se videon ovan där de försöker sjunga.

Missade den, fantastisk :laughing:

1 gillning
2 gillningar

Herregud

1 gillning

Vi såg det inte komma. Vi har varit naiva. :rofl: :rofl: :rofl:

– Slaveri fanns världen över förr i tiden. Men när de blev fria här, så ville de inte ge sig av. De stannade. De är medborgare, de är läkare, lärare. De lever som vi. Våra slavar är som våra bröder.

Dagens långläsning.

1 gillning

Så är det i ett sådant skitland.

Det jag tycker mest bedrövligt är att många säger sig ta avstånd från allt möjligt de står för men sedan står de ändå med mössan i hand och följer korrupta FIFA:s direktiv och deltar under dessa premisser.

Antingen står man för vad man tycker och visar det där och riskerar att bli utkastad/poängavdrag etc eller så är man på deras sida. Det finns inget annat.

2 gillningar

Har satt en slant på att Qatar vinner den matchen. Kan bli en uppenbar läggmatch.

Ingen öl på fotbollsarenorna under VM.

Har väl ingen större betydelse då det för lejonparten av de deltagande nationernas ”supportrar” är haram…

Har stor betydelse för FIFA då Budweiser är en stor sponsor.

Och Budweiser är amerikanskt vilket gör att de inte är rädda för att stämma på pengar :wink: