Koskenkorva Vodka 7 Botanicals är tillbaka med blommiga smaker

Från sajten:
image

Koskenkorva Vodka 7 Botanicals är tillbaka i en ny tappning och i år går det mot det syrliga hållet men med fortsatt blommig smak.

Undertecknad köpte förra årets upplaga av Koskenkorva Vodka 7 Botanicals och den var faktiskt riktigt god. Det är en vodka fullpackad med somriga smaker och det är svårt att misslyckas att blanda till en god drink på den. I år så är det inslag av citrus och för att behålla sin blommiga smak så kommer vi även hitta toner av tranbär, ljung, björk, granskott och ängsöt. Som en tribut till midsommareldarna i Finland så finns det även ton av av rökighet i vodkan, både i smak och doft.

Koskenkorva Vodka 7 Botanicals går att beställa på systembolagets hemsida och en flaska på 500 milliter kostar 199 kronor, artikelnummer är 54428.

Källa: Systembolaget

1 gillning

Dessa smaksatta vodkasorter, är det tänkt att man ska dricka dem som de är, eller On The Rocks eller skall man göra drinkar av dem? Jag gillar On The Rocks, fast då vill jag helst ha en hederlig vodka, typ som Russian Standard Platinum eller Grey Goose eller något sådant. Annan vodka tycker jag gör sig bäst i drinkar, då spelar det inte så stor roll om det är Smirnoff eller Absolut eller nåt annat.

2 gillningar