Köpråd sladdlös dammsugare

Är det någon som vet om den här är något att ha?
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsugare-rengoring/skaftdammsugare/dyson-v8-motorhead-dammsugare-28208801-jarn/364932?sap-outbound-id=1A621924C5A7E6537987F45504F00AFDBE232357&utm_source=SAPHybris&utm_medium=email&utm_campaign=4877-SE-2022-29-Weekly-All-Salelastchance&utm_term=SE-2022-29-Weekly-sale___SDA-vacuumer-dyson-v8-motorhead-dammsugare-28208801-jarn___P_364932&utm_content=SV&utm_azure=8b7bf7e499704eec8a9d7707337b4c07

Eller finns det bättre alternativ i den prisklassen?

Vi kör en Dreame V11.

Om den är bättre vet jag inte, men vi är väldigt nöjda!

1 gillning

Älskar min Dyson!
Har en v12 absolute, bästa jag äger.

Tror dom flesta Dyson är bra, motorhead har färre tillbehör tror jag.

Ersätter den en vanlig dammsugare eller har ni båda?

Du frågade inte mig men köpte min efter att min vanliga gått sönder efter 10 år. Har en robot med men använder den aldrig pga Yoshi, jag tycker skaftis gör ett minst lika bra jobb som den vanliga om inte bättre.
Jag var väldigt positivt överkaskad i alla fall.
Sen tycker ju alla olika.

1 gillning

Vi har en robot och Dreamen bara. Har ingen vanlig dammsugare och känner inget behov av att ha heller. :slight_smile:
Enda nackdelen är väl att man får tömma den ofta eftersom vi har 3 hundar som fäller en hel del hår.

2 gillningar

Jag läste på en del inför att vi köpte ny dammsugare för något år sedan. Jag var väldigt sugen på en skaftdammsugare, min fru tyckte de kändes dyra.

Kontentan av min research var att en skaftdammsugare aldrig är lika bra jämfört med en vanlig dammsugare som man släpar efter sig. Anledningen är att en skaftdammsugare bara suger jämfört med en vanlig dammsugare som skapar ett undertryck och på så sätt får upp partiklar som skaft- eller robotdammsugare inte klarar av. Den vanliga dammsugaren har större motor och klarar därför klart mer. Har för mig det finns en Råd & Rön-artikel som går in på detta på djupet.

Vi har en robotdammsugare som körs regelbundet och sedan en vanlig för de tillfällen vi gör större städningar som då blir

1 gillning

Har robotdammsugare och tänkte sladdlös som komplement.

1 gillning

Det är en bra lösning, har två robotar och en Dreame som komplement.

3 gillningar

Det funkar finfint att ha så. :relaxed:
Kör på det som känns bäst för dig.

Jag hade ångrat mig om jag hade köpt en vanlig dammsugare.

2 gillningar

Vi har kompletterat med en maid som kommer 2 gånger i månaden också :joy:

1 gillning

Har funderat på det men det enda som hårar av sig här är min fru så det känns lite overkill. :joy:

1 gillning

Samma här. Kör enligt @Sevis -modellen. Två robotar, två skaft och två tillfällen städservoce i månaden :smiley:

2 gillningar

Dyson V6 här, fungerar ypperligt i lägenhet. Har aldrig haft behov av en stor vanlig dammsugare.

Personligen tycker jag Dyson är fula som stryk. :joy::see_no_evil::robot: smaken är som baken :peach::crazy_face:

ROIDMI’s designspråk tilltalar mig mer. Det blir min nästa handdammsugare när vår gamla Electrolux inte håller rent längre :rat:

2 gillningar

Vi har nog en av varje, säg till om vi saknar någon :crazy_face::joy: Vi behöver 100% den klassiska dammsugaren fortfarande. Och mest egentligen pga att sladdlösa klarar inte ryamattor utan att dem tovas sönder.

• Robot (Roborock S6 pure) : För veckodammet/smulor, och under soffan + säng. :couch_and_lamp:
• Handdammsugare (Electrolux Ergorapido) : kökssmulor och för mer ”zonstädning”. :broom:
• Vanlig sladd (Electrolux UltraOne) : för mattor + balkongerna, där det blir lite mer grövre avfall från växter. :seedling:

1 gillning

Se det positivt, då blir man ju själv snygg när man dammsuger. :joy::joy:

Ännu en anledning att köpa den @Freddeuce !! :joy::heart_eyes:

1 gillning

Är nog dags att slänga ut vår dammsugare och försöka hitta något nytt.. Skulle helst vilja ha något sladdlöst men känns som en djungel av olika modeller och prisklasser.
Dyson har jag hört ska vara bra men så mycket känns inte intressant att betala :blush:

Vi har ganska litet hus på 75kvm + mindre sovrum på vinden så behöver inte vara superlång batteritid.

Fastnat lite för Dreame, är de något att ha? Förslag på andra i denna prisklass som är vettiga?

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/handdammsugare/dreame-t10/1016911.9265/

https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/dammsugare-rengoring/handdammsugare/dreame-t20/1016909.9265/

Jag vill köpa en Dyson, men hittar bara husdjurs-varianten i V12.

Har idag en Roborock S6 MaxV och en Miele C3 (klassisk snabeldrake), S6an ska jag givetvis behålla, men vill kasta ut Mielen och ersätta med en Dyson..

Kommer jag bli nöjd med v12an framför V15, eller vad den nyaste nu heter?