Köpråd router önskas

Jag har fått i uppdrag att skaffa en ny router till svärföräldrarna. Själv kör jag med Ubiquiti och därför har jag ingen koll på den övriga marknaden.
Jag söker en router för kring tusenlappen som inte är 7 år gammal och som fortsättningsvis får uppdateringar ett par år framöver.

Förslag?

Eftersom du gilllar Ubiquitis prylar så köp deras konsumentprodukter. En Amplifi HD kostar drygt 1000:- och är dessutom snygg.

Smidig app så du kan styra allting utan att åka hem till svärisarna (vilket ibland kan vara positivt) :wink:

2 gillningar

Lite över budget, men helt klart ett alternativ.
Kan även tilläggas att stabilitet är viktigare än prestanda då det är låååångt att åka enbart för att felsöka nätverket stup i kvarten. Och svärisarna har inga enorma krav, ”bara det funkar”.
Fler förslag mottages tacksamt :slight_smile:

Hittade denna länken :slightly_smiling_face:

Jag gillar TP link utan att veta hur bra de är. C9 Archer har tidigare fått bra recensioner och fått ny uppdaterad programvara

1 gillning

Google Wifi “bara funkar”. Enkelt, appstyrt och begränsat med inställningar. Du sköter allt visa en app. Jättenöjd sedan ca två år.

3 gillningar

Google Wifi är bra men svårt att få under 1000 kr. Synd att Google Nest Wifi fick sämre recensioner

1 gillning

Ah, sorry. Tänkte inte på det.

Förstod det men Google startade väl hela mesh trenden :slightly_smiling_face:

Det var nog Eero som startade den trenden.

njaaa… det var nog ganska sena in i det. Men många andra fickupp ögonen för det då

Budgeten går ju att stretcha ett par hundralappar om det behövs. I mina ögon ligger Ubiquiti bra till som tipsades om högre upp i tråden.