Köpråd BMW

Lite som Apple ändringar. Först hatar man dem, sen vänjer man sig och sen kommer man inte ihåg hur det var innan. :joy:

1 gillning

Grillen får kanske samma mottagande som Ford Edsel, sålde dåligt då folk tyckte den såg ut som en fi**a i fronten. :joy:

Värda massor idag.

1 gillning

Nä, det var inga problem innan den där jäkla Bangle ställde till det🤯

Men vad är bmws usp nuförtiden när det skall elektrifieras, fattar liksom inte meningen med BMW längre. Det var annat när de gjorde fantastiska motorer som de andra inte var i närheten av, sen kan det hända att de inte var så slitstarka men det brydde sig kundgruppen knappast om.

De får väl göra som Porsche, hitta på en klatschig floskel typ ’soul electrified’… 😵‍💫:nauseated_face::face_vomiting:

Och fortsätta kalla bilarna turbo. :smiley:

1 gillning

De måste nog helt enkelt anpassa sig till hur det ser ut idag, troligtvis gillar de inte läget.

precis…snart är den svarta kanten på bilder något vi alla är vana vid.

1 gillning

det är väl precis så du säger. Vad har man för val nuförtiden än att göra bilen elektrisk?. Betyder det omedelbart att bilen tappar skälen?.. det tycker inte jag.

1 gillning

men är hela grejen med bmw BARA motorn?. inte kör dynamiken, kvalité och inredning?

2 gillningar

Alla företag måste ju anpassa sig till omställningar av olika slag. Skulle BMW & MB t e x envisas med (vilket inte hade varit helt osannolikt) att tillverka fossildrivna bilar så är de ju borta från marknaden relativt snart. Att uppfylla miljökraven med dessa motorer utan att fuska kommer ju inte att vara möjligt. Så det är nog bara att sadla om och försöka hitta en lösning som gör att de överlever även om de då måste rucka på sina ideal. Tyskarna är ju ett envist folk men ibland måste de ge sig.

2 gillningar

Kvalité har de väl aldrig varit ledande på? Möjligtvis upplevd kvalité. Inredningen var åtminstone tidigare i en klass för sig enligt många. Körglädje, absolut. Skall bli kul och se om de kan fortsätta utmärka sig med det.

jag har haft några BMW genom tiderna. Just brist på kvalité är inget jag märkt. Tvärtom.

1 gillning

Ursäkta men du vet inte vad du snackar om :grin: Kvalitét är verkligen något BMW är utmärkande för. Naturligtvis så har det funnits modeller med barnsjukdomar men som arbetats bort. Precis som med alla märken.

4 gillningar

Kan bara instämma, det är en av de främsta anledningarna till att jag alltid kommer tillbaka till BMW :ok_hand:t3:

3 gillningar