Koppla upp gammal skrivare på WiFi

Jag har en gammal Samsung SCX-3205W laserskrivare som jag använder med USB-sladd. Inställningsassistenten kom endast på en Windows-skiva, jag kör Mac, så jag har aldrig konfigurerat den via WiFi.
Den har WPS men det har inte min Router (Zyxel), den har stöd för AirPrint men jag hittar ju inte dess IP-nummer.

Är det verkligen så att den inte går att få upp i trådlösa nätverket? Jag har lagt timmar nu på att hitta gamla installationsprogram, osv men när HP köpte Samsungs skrivare slutade uppdateringar. Jag kan inte hitta installations-assistent, Easy setup till Sonoma 14.5.

Jag trodde jag bara kunde hitta ett IP-nummer i skrivaren men...

Finns det verkligen ingen omväg?

Inga ledtrådar i manualen?

Kan inte ta åt mig äran, frågade ChatGPT och fick ett ton med tips, kanske kan hjälpa dig oxå. :slight_smile:

Kan du inte se vilket ip-nummer skrivaren får i din router efter att du kört WPS?
Jag har en Samsung M2026W som jag gör alla inställningar till via webinterfacet. På den jag har så gick det att aktiverar AirPrint via webinterfacet, ingen installation av drivrutin på min MacBook.

Routern har inte stöd för WPS, blir svårt då att få upp den på WiFi. :slight_smile:

Sett denna (Easy Wireless Setup macOS 10.14)?
https://support.hp.com/in-en/drivers/samsung-scx-3205-laser-multifunction-printer-series/19135201

Du kan ju dessutom koppla in den via nätverkskabel om du vill.