Köpes: äldre iPhone

Grabbens gamla Android-telefon börjar sjunga på sista versen på batteriet. Då vi numer kör Apple i övrigt känns det lämpligt att att han också gör det, men eftersom han är 9 år känns det inte aktuellt med en ny iPhone. :slightly_smiling_face:

Någon som har gammal iPhone över? Det mesta kan vara av intresse, enda kravet är att den fortfarande ska få mjukvaruuppdateringar.

Har en blå 12 Pro 128gb till över.
Har en liten liten spricka i glaset i hörnet på framsidan, annars ganska bra skick. 86% batterihälsa har jag för mig att det är.

Tänkte mig typ 3500 för den, känns som ett ganska schysst pris om man ser vad som ligger ute på blocket.

För att vara helt öppen, skickade in den till swappie, såg inte ens sprickan i glaset innan jag skickade den, men blev erbjuden 1200 därifrån, så det var inte aktuellt.

3 gillningar

Är inte en ny iPhone SE3 aktuell? Vi köpte en SE till grabben som första telefon när han var typ nio.

Han använder inte telefonen så värst mycket. I regel mest för att kunna ringa hem om han är ute eller att han har den i ryggsäcken när han cyklar själv till och från skolan. Eftersom den ligger i skolväskan i korridoren hela dagen vill man ju inte att det ska vara någon dyr telefon. En iPhone SE kostar ändå 6 500 kr ny.

2 gillningar

En 128gb SE3 kostar ny 6500 kr. Hade nog tagit den begagnade 12an alla dagar. Borde ju hålla i många år till och en modern design med större och bättre skärm

1 gillning

Tack för erbjudandet. :slightly_smiling_face: Priset gör att jag blir frestad, trots att det både är en nyare och dyrare modell än vad jag hade tänkt mig.

2 gillningar

Hojta till om det blir aktuellt bara, så löser vi det! :grinning:

1 gillning

Då fungerar väl en random Nokialur med knappar för 500 pix? Min grabb som är i samma ålder får nöja sig med en sådan tills han blir 12 år åtminstone.

1 gillning

Eller batteribyte i den gamla OnePlus 3T som han för närvarande använder. Tänkte mest att det vore trevligt att ha allt enhetligt då han redan har en iPad. :slight_smile:

1 gillning

Annars köp den billigaste iPhone på Swappie

Underskatta inte fördelen med att ha en batteritid på 10 dagar med ett barn som ofta glömmer bort att ladda sina telefoner. Att de inte kan använda telefonen till något annat än att ringa och SMS är också en enorm fördel ifall man vill begränsa skärmtid.

2 gillningar

Slutrapport: Tröttnade på att leta begagnat och det verkar som att det var jag mer än grabben som bryr sig om att vara med i Apples ekosystem. Blev en ny Pixel 6a via Comviq.

Han hade redan ett obundet Comviq-abonnemang som vi betalar 95 kr/mån för och om vi band upp oss för ett fetare abonnemang som kostar 195 kr/mån i 24 månader fick vi en Pixel 6a på köpet. Så man kan säga att telefonen kostar oss 2 400 kr.

6 gillningar

Pixel är bra grejor :blush:

1 gillning