Köper ni AppleCare+?

Hej,
Precis köpt en MacBook Pro 14" och velar lite om jag ska köpa AppleCare+ eller inte.
Har hemförsäkring från Folksam med självrisk på 900kr och ingen värdeminskning på 4år MEN att ha AppleCare+ innebär original lagning osv osv från Apple i hela världen och den gäller 36 månader för 3150kr.

Köpte det för min AirPods Max för det va typ 500kr bara då men skippade det för min iPhone osv.
Hur gör ni?

Kommer inte köpa till min MBP. Till privata iPhone har jag köpt.

Nej behövs inte då jag inte gör som @Esse. :joy::joy:

1 gillning

Det beror väl lite på hur man är som person.
Jag har aldrig haft Apple Care eftersom jag har en bra hemförsäkring och försiktig med mina prylar.
Och dom gånger som jag haft kontakt med Apple har dom alltid fixat problemet även om garantin gått ut.
Vi har ju 3 års reklamationsrätt här i Sverige.

Aldrig köpt det, ser ingen anledning då man har hemförsäkring. Dock aldrig behövt använda den heller. :slight_smile:

Det var därför gud uppfann allriskförsäkring :slight_smile:

1 gillning

Hos gud gällde den dock inte om man rörde äpplen.

1 gillning

Ah, därför de är så hållbara!

1 gillning

Är du ute och reser mycket i världen och behöver snabb hjälp så kan ev AppleCare+ vara en grej även för dig som är privatperson.

Men du har 3 års reklamationsrätt så länge du lämnar in den här i Sverige och det är alltid “originaldelar” så fall. Däremot för företag rekommenderar jag alltid AppleCare+ både för de saknar reklamationsrätt och dessutom ofta har ganska dyra självrisker på försäkringen.

Skippar det i regel, köpte till min apple watch eftersom den är mer utsatt än övriga prylar.
Och det är tveksamheter kring garantin om den blir vattenskadad trots att den ska vara vattentät (simmade mycket när den köptes).

Annars räcker reklamationsrätten långt och väl värd att ha koll på, Och att det även gäller tillbehör.
Tangentbordet till min ipad pro började glappa efter närmare tre år, fick ett nytt efter lite diskussioner med apple.

Nej. Köper inte heller andra hemelektronikförsäkringar, inte ens när NetOnNet vill sälja försäkring till en kaffebryggare.

1 gillning

Kan man köpa AppleCare+ till Apple Putsduk? Är nervös för att jag ska råka torka av något som inte täcks av garantin.

5 gillningar

Köpte det till mig Apple Watch, 1895kr. Hua…. Nu får klockan hänga med ett tag.

Annars ibland, om prylen kommer att leva ett tufft liv, som mina barns mobiler.

Skippade det på min egna iPhone 13.

Men Apple Care gäller väl bara 2 år?

Stod 36 månader på deras sida när jag kollade för min MBP 14"

Till iPhone är det bara 2 år.

2 år utöver det året som ingår i köp. Så 2 år extra garanti och totalt 3 års extra försäkring - då försäkring inte ingår vid köp av datamackapär.

Den gäller väl bara 2 år från att du tecknar den och det måste väl ske inom en viss tid från inköpsdatum.

Apple Watch Edition är tre år, nog därför den är dyrare.

Man ska få en ny klocka om batteriet är lägre än 80%, hoppas lite på det efter 35 månader. :wink:

1 gillning

Yes 2 år för iPhone men detta gällde ju datamojäng.

1 gillning