Köpa TV nu eller vänta till BF?

Efter lång tid av lurkande är det äntligen dags att säga hej och ta steget in i bubblan!

Har nyligen flyttat och soffan är nu för långt ifrån bästa TV-vägg. Det betyder att det är dags att säga tack o hej till trotjänaren på 49 tum och uppgradera. Jag får som mest plats med 70 tummare. Har tänkt att vänta till BF-rean men kom över detta: Philips 70" PUS8105 4K UHD LED Smart TV 70PUS8105/12 - TV - Elgiganten

Värt att slå till nu eller bara dumt när BF snart är här? Tycker priset är riktigt schysst och öppnar för att köpa in schysst soundbar men jag är beredd att öka budgeten med va 5000 kr till.

Var så länge sen jag köpte TV så har inte ens koll på vad det är man ska kolla efter! Ser att den saknar HDMI2.1 men vet inte hur stor nytta jag kommer ha av det.

Tack på förhand!

1 gillning

Jag skulle inte köpa Philips innan de får HDMI 2.1 och eArc. Detta för att framtidasäkra. Annars är du fast med komprimerad Dolby Atmos samt 60 Hz 4K.

Ooooooch välkommen till forumet!

2 gillningar

Ping @Randomdude :joy::joy:

Det kanske är @Randomdude med ett nytt användarnamn. :wink:

1 gillning

Haha :joy: fan ni kom på mig :laughing:

1 gillning

Tänkte just om du rekommenderar vänta till Black Friday så menar du väl 2021? :joy::joy:

Tack! Då väntar jag till BF. Något mer än eARC och HDMI 2.1 att särskilt vara vaksam kring?

Samtidigt är ju frågan, vad ska du använda tvn till?

Ska du lira xbox/ps5?

Ska du koppla en dator till den?

Ska du “bara” kolla på tv?

Min reaktion när jag såg priset på den där vara… “satan vad billigt”.

Njet :slight_smile:

Det var något jag hade i åtanke nar jag köpte min Philips. Men om man använder en mediaspelare och ljudet går genom en soundbar spelar det ingen roll.

Säg det nu Peter, säg det! Vi vet alla det!

(Peter vill ha fyrsidig ambilight på sin Philips TV)

3 gillningar

Du menar att mediaspelarens ljud är kopplad direkt till soundbaren?

Ja min soundbar har en HDMI ingång och utgång. Så ljudet går aldrig genom tv´n

Vad tror ni om denna? Ingen HDMI 2.1 men eARC vilket vore perfekt till min Sonos Arc. Sony 65" XH95 4K UHD LED Smart TV KD65XH9505 - TV - Elgiganten

Verkar vara riktigt schysst pris? Kommer användas till PS4 (förhoppningsvis PS5 om ett tag), Switch och mest serier på Netflix via Apple TV 4k.

Köp :hugs: är sjukt nöjd med philips o ambilight, koppla en apple tv så slipper du saphi. Det är inte jättekul.