Köpa gimbal

Hej !

Någon här som har erfarenhet av gimbal för mobiltelefoner ? Funderar på en dji osmo mobile.

Det är den som gäller - det finns många begagnade men de har också släppt en ny smidigare som heter Dji Mobile

Tycker mig förstått att den går att köpa med en praktisk väska, vilket jag tycker är att stort plus. Har du den själv, eller erfarenhet av andra ?

Jag har haft den och det stora problemet tycker jag är att den alltid ska kalibreras innan användning. Det gör att jag alltid missade det där tillfället att filma. Slutade med att vi (teknikveckan) sålde den.

Aha, tack för input !

Hur lång tid tar det att kalibrera den ?

Funkar allt felfritt (vilket det inte alltid gjorde) 30-40 sekunder.

Tack !

Det där låter riktigt irriterande :face_with_rolling_eyes:

1 gillning

Japp, jag tror dock är det är bättre i den senaste (som esse länkade)

Kollade på denna och det verkar som man bara dubbeltappar så verkar Osmo Mobile 3 löst det problemet.

Fan va nice, då säger jag köp på den! Utöver kalibrering så var den grym!

När det gäller för mobiler och andra små lätta kameror så tycker jag det är enklare och betydligt snabbare med en “o-elektronisk” av bra utförande för nån hundralapp.
Funkar minst lika bra som dom dyra elektroniska varianterna, men man får ju inte specialfunktionerna som många har, tex motiv-följning, spin-in/out etc etc.

Har du någon länk till en sådan ?

Sök på eBay gimbal mobil men det var några år sen jag sökte och köpte min, nu får man upp massor med elektroniska så man får förfina sökningen.

https://www.ebay.co.uk/itm/Mini-Portable-Handheld-Video-Gimbal-Stabilizer-For-Mobile-Phone-Gopro/232471442888?epid=834295073&hash=item362060b5c8:g:LK8AAOSw-URZqCJY

Som denna hos Konrad.se, fast jag köpte en billigare på eBay.
Mobilhållare, som denna från Kjell & Company.