Köp av skrivare – vilken skrivare har ni hemma?

Ska köpa en ny skrivare till hemkontoret. Skanna, kopiera och skriva ut.
Laser och färg är enda kravet. Vad har ni hemma som ni är nöjda/missnöjda med? :smiley:

Glad Fredag alles :beer:

Skriver inte ut så mycket för egen del, så jag har bara en gammal multifunktionsbläckstråleskrivare hemma. Men jag hjälpte min svärfar, som förhållandevis är storkonsument av att hantera papper i form av kopior och utskrifter med att välja ny skrivare, och då föll valet på en Canon i-SENSYS MF (osäker på exakt modellbeteckning, men den har några år på nacken) som fungerat riktigt bra.

2 gillningar

Har denna som jag köpte för några år sen, nyare varianter lär finnas nu, men mycket nöjd.

3 gillningar

Jag skulle också behöva en, men bara svartvitt, o helst laser eller kol. Men scanner måste den ha. Gärna så liten och smidig som möjligt. Skriver verkligen inte ut ofta eller mycket. Men de gånger jag skriver ut och behöver scanna så brukar det vara någon form av sekretessavtal eller liknande för olika kunder. Så drygt att behöva åka in till kontoret bara för att fixa en sån enkel liten grej.

Har sendan många år denna https://www.brother.se/printers/laser-printers/dcp-9020cdw mycket nöjd, prisvärd skrive dubbelsidigt , Trådlös , smidig med iOS om man använder det
Ett av mina bättre köp :slight_smile:
//Daniel

1 gillning

Jag tycker Adobe Scan är rätt bra i telefonen (Y) Men kanske inte duger ändå? :slight_smile:

Skulle också haft en skrivare, gärna A3, smidig, laser, AirPrint och gärna låg prislapp.... :smiley:

Har tyvärr många regioner och statliga myndigheter som kunder, de är ganska gammaldags när man ska få ett konto någonstans, då måste man fysiskt skriva ut, skriva på och scanna in ett dokument och i vissa fall tillochmed skicka det via snigelpost. Så en riktig scanner är tyvärr ett krav.

1 gillning

@marges , @katho
En kul parentes - Båda dessa skrivarna ni tipsar om har vi på jobb (canon) respektive, HP (min far), EXAKT dem ni länkar :joy:

2 gillningar

Bra skit helt enkelt. :slight_smile:

Såg något klipp på Youtube att en del av HPs multifunktions skrivare inte tillåter dig att använda scannern om skrivarenheten har slut på bläck. Låter rätt vrickat.

Satt precis och skrev en frågan om detta, men du han posta :smile: "rätta mig om jag har fel, men är det inte vissa märken man ska hålla sig borta från? Av anledning att dem slutar fungera om man 1) använder 3parts-bläck 2) magenta är slut för en svartvit utskrift?

Vore ju surt att landa där.

Vet inte, kör laser. :stuck_out_tongue:

okej, det gällde kanske bara deras bläck-skrivare? :man_shrugging: Har tänkt mig laser. Skriver inte ut så mycket så bläcket lär väll torka.

Ska ärligt sägas att jag är lite småsugen på Epsons Eco Tank-modeller.
Nån som äger en sådan eller har hört om dem är bra?

Jag jobbade på en stor organisation för en del år sedan där alla skrivare i regionen var sammanlänkade. En stackare lyckades skriva ut till alla skrivare i hela regionen samtidigt och tömde alla magasinen. Personen gick hem efter all uppståndelse och chefen fick sitta och ta alla sura samtal :blush:

Har dåliga erfarenheter av bläck från tredje part så jag undviker det.

2 gillningar

Exakt den har jag sedan fyra år tillbaka och är väldigt nöjd jag med. Ville absolut ha laser och vill inte tillbaka till bläck igen!

1 gillning

Samma här, köper bara original bläck/toner. Har Canon svart laser multifunktion på jobbet, HP svart laser multifunktion + en HP bläckstråle multifunktion hemma.

2 gillningar

Den HP-laser som @katho och jag har kan man antingen skanna enskilt blad på glaset eller lägga en (mindre) hög papper i mataren. Jag kör från appen och får flersidig PDF till det ställe jag vill på nätet, datorn eller telefonen. Funkar utmärkt. Antar att många skrivare har denna funktion… :crazy_face:

1 gillning

Ja det funkar väldigt bra faktiskt.

Köpte en EcoTank till mina föräldrar för några år sedan. De skriver ut bokmanus och bilder så det kan bli många utskrifter men bara korta perioder, sedan längre perioder med bara enstaka utskrifter. EcoTanken har gett betydligt lägre utskriftskostnader än deras tidigare bläckstråkeskrivare och klarat långa perioder utan aktivitet bra.

I år hade de kört en färg helt slut (vilket man inte bör) och sedan låtit den stå några månader. När de sedan fyllde på färgen rapporterade de att den ändå inte funkade längre. Jag tänkte att det blir väl skroten, men det räckte att köra det inbyggda programmet för igentorkade ledningar flera gånger i följd så var den igång igen.

1 gillning